۵۰ بانوی خادم امامزادگان و  بقاع متبرکه انزلی تجلیل شدند

در سالروز ولادت باسعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) از ۵۰ بانوی خادم امام زادگان و بقاع متبرکه انزلی در آستان مقدس بقعه متبرکه آقا سید محمد نجفی انزلی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (یک شنبه، 3 بهمن) در مراسم تجلیل از 50 بانوی خادم امام زادگان و بقاع متبرکه انزلی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های این بانوان، گفت: دستیابی به کمال انسانی و تقرب در دین شاخص‌های متعددی دارد که اگر انسان بتواند به آن مراحل برسد ویژگی‌های فراوانی در او جمع خواهد شد که یکی از آنها بهره‌مندی از ایمان است.

 

امام جمعه انزلی اظهار داشت: شاخص اصلی در وجود انسانی که می‌خواهد به کمال برسد بهره‌مندی از ایمان در درجات بالاست که برای رسیدن به کمال واقعی شاخصی اساسی به شمار می‌رود لذا ائمه خدا و معصومین (ع) تلاش می‌کنند تا مردم را با خدا آشنا کنند.

 

 

وی تصریح کرد: کسانی که در مسیر ایمان مجاهدت دارند باید در امور فردی بدون توقف حرکت کرده و درجا نزنند در این صورت عنایت پروردگار به این افراد بیش از دیگران است زیرا هرچه انسان در مرحله عبودیت بیشتر پیش رود ارادت خداوند به او بیش از دیگران خواهد بود.

 

شمس الدین افزود: اینکه انسان در مرحله ایمان به چه درجه‌ای برسد حائز اهمیت است و خداوند به او مباهات خواهد کرد همچون ایستادن حضرت فاطمه (س) در محراب که از ایشان نوری در مدینه ساطع می‌شد. حضرت زهرا (س) به مرتبه‌ای از کمال رسید که خداوند به او مباهات می‌کرد.

 

امام جمعه انزلی خطاب به بانوان خادم بقاع متبرکه تاکید کرد: در جایگاهی قرار گرفته‌اید که ایمان مردم را تقویت می کنید و به دنبال افزایش معنویت بوده و در این دنیای مادی گرا به دنبال معنویت هستید؛ رفتار شایسته شما مردم را به سمت دین و دینداری جذب خواهد کرد.  

 

 

حجت الاسلام «عباس خوبرو» در این مراسم اظهار داشت: بانوان خادم بقاع متبرکه در طول سال به صورت افتخاری و در راه رضای خدا بدون چشم‌داشت برای امام زادگان و مساجد فعالیت می‌کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه انزلی خاطرنشان کرد: این بانوان خادم شبانه روز در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان به خدمت رسانی مشغول هستند لذا به وجود این مادران و خواهران مفتخریم.

کد خبر 1140414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha