کانون های فرهنگی هنری سکان داران مساجد هستند

غیبی پور، کانون های فرهنگی هنری را سکان دار مساجد عنوان کرد و بابیان اینکه جوانان عهده دار برنامه های مسجد هستند گفت: جذب جوانان به مساجد مهمترین هدف تأسیس کانون های فرهنگی هنری است.

«روح الله غیبی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، کانون های فرهنگی هنری را سکان دار مساجد عنوان کرد و بابیان اینکه جوانان عهده دار برنامه های مسجد هستند اظهار داشت: جذب جوانان به مساجد مهمترین هدف تأسیس کانون های فرهنگی هنری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در مسیر تربیت جوانان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: کار کانون‌ های فرهنگی هنری، هموار کردن مسیر نیل به اهداف فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری، نقش مکمل در برگزاری برنامه‌ها در مساجد را ایفا می‌کنند، ادامه داد: در مساجد ظرفیت برگزاری برنامه‌های متعددی در زمینه‌های گوناگون وجود دارد.

 

غیبی پور بیان کرد: کانون فرهنگی هنری در کنار بسیج در مجموعه محلات شهر با محوریت مسجد، نقش ویژ‌ه‌ای در امور فرهنگی برای نوجوانان و جوانان با جذب آنها به مسجد عهده‌دار هستند و ایفای این نقش به صورت کامل جز با همکاری تمام اجزای شبکه مسجد و محله مسجد امکان‌پذیر نیست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ بابیان اینکه این کانون های فرهنگی و هنری مساجد فواید بسیاری برای جامعه دارند، گفت: وقتی فعالیت این کانون ها را در طی یک سال مشاهده می کنیم خواهیم دید که چقدر در عرصه فرهنگ تأثیر گذار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهارکرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود.

 

این مقام فرهنگی در استان گفت: تحولات خوبی را در سطح کانون‌ های مساجد به ویژه در چند سال اخیر مواجه بودیم از جمله فعالیت ‌هایی که در سطح فضای مجازی و با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد شکل گرفت، این سامانه در واقع پل ارتباطی خوبی را میان کانون‌ها و مردم ومسئولین برقرار کرده است.

 

کد خبر 1140470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha