بدون فوتی و شناسایی ۱۳۰مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان

جمالیان از شناسایی ۱۳۰مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته در استان مرکزی خبر داد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه پیک اُمیکرون رسما آغاز شده، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: می توان از تجربه ی کشور هایی که پیش از ما گرفتار اُمیکرون شده اند،برای مدیریت این موج استفاده کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، افزود: تجربه و گزارش های کشورهای قبلی به خصوص اروپا،نشان می دهد این سویه در مدت زمانی کم، ابتلاء و میزان مراجعین به مراکز درمانی به شدت بیشتری نسبت به نوع دلتا دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر کشورها اقداماتی از قبیل قرنطینه ی حدود 10 روزه را در پیش گرفتند و در کشور ما نیز تا کنون سیاست های کلی،به گونه ای است که محدودیت و تعطیلی برای صنوف و دیگر مشاغل در نظر گرفته نشده، اضافه کرد: احتمال دارد در صورت بد شدن شرایط و اوضاع، در این تصمیمات بازنگری صورت بگیرد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی در نظر گرفته شود، خاطر نشان کرد: مدیران نیز خود را موظف به انجام و نظارت حوزه ی مربوطه ی خود بدانند.

 

جمالیان همچنین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور را ضروری دانست و اضافه کرد: این مهم بطور میانگین نسبت به روزهای گذشته بهتر شده اما همچنان کافی نیست و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه اُمیکرون در تمام شهرستان های استان یافت شده و این پتانسیل در استان وجود دارد که به سمت یک پیک جدید حرکت کنیم، گفت: رشد 120 درصدی امیکرون در هفته ی سوم نسبت هفته ی چهارم در ماه، زنگ خطر بزرگ به صدا درآمده است و باید با حساسیت بیشتری گام برداشت.

 

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون می تواند در کنار ماسک و فاصله ی اجتماعی در کنترل این سویه تاثیرگذار باشد، گفت: در استان 94درصد جامعه ی هدف در استان دز اول،86 درصد هر دو نوبت  و 28 درصد هم دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۳۰مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند، افزود: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۷۰۸۷ نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه در ۲۴گذشته ۱۰ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است، اظهار کرد: ۱۲۰مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان همان ۲ هزار و ۹۹۵ نفر می باشد.

کد خبر 1140471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha