سپاه عهده دار احداث پل آهنی بر رودخانه پاسرخ برای تردد مردم ۷۰ روستای ریگان شد

سردار معروفی گفت: با هماهنگی فرمانده کل سپاه پل آهنی به طول ۶۰ متر با رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تردد مردم ۷۰ روستا در ریگان احداث می شود تا در مواقع بحران راه روستاها مسدود نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، یکشنبه شب(3 بهمن) پس از حضور در مسجد روستای زیارت شاه شهرستان ریگان از نزدیک با مردم سیل زده منطقه گفتگو کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پس از استماع دغدغه ها و مشکلات اهالی به رسانه های اعلام کرد: منطقه کوهشاه 40 پارچه آبادی با 400 خانوار و جمعیت حدود 5 تا 6 هزار نفری دارد که هشت روز به جهت سیلاب، مسیر مردم این آبادی ها قطع شده و ارتباطی با آنها نبوده است.

 

 

وی افزود: امروز جهادی ها و مردم به کمک همدیگر راه فرعی را باز کرنند و راه اصلی ریگان به کوهشاه یک ساعت و 40 دقیقه است اما هفت، تا هشت ساعت طول کشیده تا به آن برسند؛ مردم و منطقه را دیدیم و آنچه مهم است رودخانه پاسرخ است که باید روی آن برای تردد مردم ۷۰ پارچه آبادی فکر اساسی کرد.

 

 

 

سردار معروفی اعلام کرد: امشب با هماهنگی فرمانده کل سپاه پذیرفتیم پل آهنی به طول 60 متر با رقم یک میلیارد و 500 میلیون تومان را از همین فردا با آغاز کار مطالعاتی دنبال کنیم تا سریع تر انجام و مشکل مردم حل شود و با همت مردم تعهد کردیم کار شروع شود.

 

 

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر، آب روستای زیارت است که  150 خانوار  دارد و جزو تعهدات بوده که تاکنون نزدیک دو میلیارد تومان سپاه هزینه کرده و چاه و لوله ها آماده است تا سریع تر مشکل آب مردم را حل کنیم و چون منطقه هنوز باتلاق است، فعلاً لودر باید مسیرهای مسدود را باز کند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین تعمیر اساسی و ایزوگام ۹۰ واحد مسکونی نوساز با همکاری بنیاد مسکن را از اولویت های مناطق سیل زده ریگان عنوان کرد و در ادامه با بیان اینکه سرویس های بهداشتی منطقه تخریب شده، اظهار کرد: مصالح را که دولت بدهد گروه های جهادی کار را شروع می کنند.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی میان همه خانواده های مناطق سیل زده ریگان را نیز از امروز شروع کردیم.

 

 

 

بر اساس این گزارش، احداث پل پاسرخ مشکل ارتباطی مردم ۷۰ پارچه آبادی با ۶۷۲ خانوار و جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر را در زمان بحران حل می کند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1140491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha