وقف یک باب منزل مسکونی در ایلام

حجت الاسلام عزیزی از وقف یک باب منزل مسکونی همزمان با میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا(س) در ایلام خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: هم زمان با میلاد با سعادت حضرت  فاطمه (س)، یک باب منزل مسکونی توسط خیر و نیکوکار ایلامی انجام شد.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه سنت حسنه وقف نقش مهمی در راستای رشد و تعالی ارزش های دینی و اسلامی در سطح جامعه است، ابراز کرد: این منزل مسکونی به ارزش 15 میلیارد ریال به نیت امورات مسجد مقدس صاحب الزمان( عج) شهر ایلام توسط واقف نیک اندیش حاج خلیل راضی وقف گردیده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه و تعالی فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی و از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در جامعه است، یادآور شد: واقفان و خیراندیشان هم استانی می توانند در راستای نیت خود، می توانند در این امر حسنه مشارکت داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر تعداد موقوفه های استان حدود یک هزار موقوفه است  که سند مالکیت بیش از ۷۰۰ مورد این موقوفه های منفعتی صادر و صدور مابقی آنها در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام عزیزی  با اشاره به اینکه قف به عنوان صدقه جاریه در احادیث و روایات معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است، بیان کرد: فرهنگ وقف موجب منتفع شدن بخشی از نیازمندان و اقشار مختلف جامعه می شود و این امر موجب برخورداری وقاف از حسنات ان می شود.

 

وی در پایان از خیرین و نیک اندیشان استان برای گشترش فرهنگ وقف و برخورداری بخش از جامعه از حسنات موقوفات دعوت کرد.

 

کد خبر 1140536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha