خدمات کمیته امداد پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

شعبانی گفت: کمیته امداد دولت کوچکی در رسیدگی و خدمت به نیازمندان است که اگر این خدمات نباشد جرائم ۲ برابر می شود و در روایات مختلفی هم داریم که فقر می تواند منشا بسیاری از جرائم باشد و در واقع نتیجه کار کمیته امداد پیشگیری از جرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی شعبانی» در همایش وکیل مهربانی که شب گذشته (یکشنبه 3 بهمن) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: از برگزاری این برنامه تشکر می کنیم چراکه برگزاری چنین برنامه هایی موجب توسعه فرهنگ انفاق و نوع دوستی می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: کمیته امداد خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد به طوری که 120 خدمت از سوی این نهاد به مددجویان ارائه می شود که رسانه ها در اطلاع رسانی این اقدامات باید اهتمام داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: کمیته امداد دولت کوچکی در رسیدگی و خدمت به نیازمندان است که اگر این خدمات نباشد جرائم 2 برابر می شود و در روایات مختلفی هم داریم که فقر می تواند منشا بسیاری از جرائم باشد و در واقع نتیجه کار کمیته امداد پیشگیری از جرم است.

 

شعبانی اعلام کرد: نبود اشتغال و عدم توانایی برای امرار و معاش از علل ارتکاب جرم است که باید از کمیته امداد برای ارائه خدمت تقدیر و تشکر داشته باشیم زیرا مانع از بروز جرائم می شود.

 

وی توضیح داد: بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام حب دنیا و دوست داشتن مال موجب گمراهی انسان می شود که این امر موجب بروز خطا و جرم شده و در مقابل هرچه انسان روحیه انفاق و اطعام داشته باشد به کاهش خطا در جامعه کمک می کند بنابراین کسانی که این روحیه در رفتاره و سیره آنها وجود دارد باید شاکر خداوند متعال باشند.  

 

رئیس کل داد گستری قزوین با اشاره به اهمیت نقش وکلا در جامعه اظهار کرد: وکلا در احیای حق نقش بسزایی دارند و بازوی اجرای عدالت هستند و در این بین ما وکلایی داریم که در مسیر خدمت به افراد نیازمند و دستگیری از آنها گام بر می دارند که باید از این افراد تقدیر کرد.

 

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار خانوار شامل 60 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند و ما درصدد توانمندسازی این افراد هستیم تا مددجویان برای همیشه زیرپوشش این نهاد نبوده و بتوانند زندگی شان را اداره کنند.

 

«مهرعلی حق گویان» تأکید کرد: اساس کار کمیته امداد ارتقای همه جانبه زندگی محرومان است و اگرچه در نگاه نخست فعالیت این نهاد کمک به بهبود شرایط اقتصادی نیازمندان دیده شود ولی هدف اصلی کمیته امداد کاهش فقر و رفع مشکلات مالی و در واقع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است زیرا آسیب اجتماعی فقر از آسیب های اقتصادی بسیار خطرناک تر است.

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد به دنبال این است که پل ارتباطی بین اغنیا و نیازمندان باشد و این باور دینی را در بین مردم ترویج کند که افراد از مشکلات زندگی برای ساخت آخرت خود بهره ببرند و در واقع تنها موفقیت ها را فرصتی برای ساختن آینده ندانند.

 

کد خبر 1140548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha