بانوان نسبت به نشر خطبه‌ها و احادیث حضرت زهرا (س) اهتمام ورزند

جوروند گفت: از حضرت زهرا (س) تعدادی خطبه و حدیث وجود دارد که نسبت به آنها مقداری غفلت شده از این رو نیاز است بانوان با نشر این موضوعات ارزشمند، از این سخنان گوهربار درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز در دیدار با بانوان شاغل در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در زمانی که دختران قبل از بعثت رسول خدا (ص) جایگاهی نداشتند، پیامبر (ص) با عزت و احترام گذاشتن به حضرت زهرا (س) به زنان و دختران کرامت بخشید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: تعدادی حدیث، روایت و خطبه از حضرت فاطمه (ص) وجود دارد و از ائمه و اهل بین (ع) نقل شده که نسبت به آنها مقداری غفلت شده از این رو لازم است بانوان و زنان ما نسبت به نشر این موضوعات ارزشمند و مفید اهتمام ورزند و از این سخنان گوهربار درس بگیرند.

 

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» نیز با اشاره به همزمانی ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) عنوان کرد: امروز هر آنچه از حضرت زهرا (س) می‌دانیم به یمن انقلابی است که امام راحل انجام داده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اضافه کرد: اگرچه عمر حضرت فاطمه (س) کوتاه بود و احادیث زیادی از ایشان به دست ما نرسیده ولی خطبه فدکیه و خطبه‌ای که حضرت زهرا (س) در جمع زنان مهاجر و انصار ایراد فرمود، همه درس است.

 

وی تصریح کرد: خداشناسی، توحید، معاد و نبوت همه در این خطبه‌ها نهفته است که باید از آنها الگو بگیریم و سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم، لذا به خود می‌بالیم که پیرو این بانوی گرانقدر هستیم و امیدواریم به نور حضرت زهرا (س) همه ما در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار بگیریم.

 

در پایان این مراسم از 2 تن از بانوان شاغل در ستاد کانون‌های مساجد خوزستان با هدایایی تقدیر شد.

 

کد خبر 1140570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha