سیاست های اقتصادی دولت برای مهار تورم هنوز تبدیل به اقدام نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سیاست اقتصادی دولت برای مهار تورم هنوز تبدیل به اقدام نشده است، گفت: دولت باید در بودجه ۱۴۰۱ کسری بودجه اش را به حداقل برساند.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت برای مهار تورم گفت: دولت تلاش می کند که قیمت ها افزایش پیدا نکند و تورم ثابت یا رشد آن کند شود البته باید توجه داشت که سیاست های دولت هنوز تبدیل به اقدام نشده است که مردم آن را حس کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: از دولت انتظار داریم که به تیم های اقتصادی اش دستور دهد که نظارت دقیق تر داشته باشند و سیاست ها را اعمال کنند تا مردم شاهد قیمت های افسارگسیخته و تورم نباشند.

 

وی ادامه داد: دولت باید در بودجه 1401 کسری بودجه اش را به حداقل برساند. یکی از مسایل مهم در اقتصاد ما بحث کسری بودجه است. ناترازی بانک ها و بودجه به تورم دامن می سازند. دولت باید با مجلس همکاری کند و کسری بودجه را جبران کند.

 

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان ما توسط بانک ها اذیت می شوند و این مدل رفتار بانیک در تولید ما تسهیل ایجاد نمی کند و تولید را دچار مشکل کرده است. میزان سودی که بانک ها می گیرند در تولید این میزان سود وجود ندارد، بنابراین بانک سودی را از تولیدکنده مطالبه می کند که وجود ندارد، معلوم است که این تولید را دچار بحران می کند.

کد خبر 1140601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha