مهارت آموزی از رویکردهای مهم حمایت از مددجویان است

شیخ پورگفت: سند تحول و توسعه اشتغال را برپایه مهارت و حرفه آموزی به مددجویان ارائه می شود.

«جلال شیخ‌پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: سند تحول و توسعه اشتغال را برپایه مهارت و حرفه آموزی به مددجویان ارائه می شود.

 

وی افزود: آموزش‌های مهارتی این اداره کل متناسب با استاندارد و نیاز بازار کار به متقاضیان ارائه می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف انتقال مهارت‌های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال دانش آموختگان این دوره‌ها انجام می‌گیرد.

 

شیخ پور بیان کرد: مددجویان آموزش‌های مقدماتی، آموزش‌های مهارتی و در زمینه پایدارسازی و توسعه اشتغال آموزش می بینند.

 

وی هدف از ارائه دوره‌های آموزشی را حرفه‌آموزی و ارتقای سطح مهارتی مددجویان برای رسیدن به توانمندی و خودکفایی عنوان و تصریح کرد: استفاده از امکانات و ظرفیت‌های استان به منظور رونق و ارتقا اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

 

شیخ پور ابراز کرد: کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شدند.

 

وی با اشاره به اعطای گواهی مهارت به دانش آموختگان تحت حمایت کمیته امداد استان، ادامه داد: این آموزش ها بر اساس مطالعه و نیاز جامعه در کارگاه های عملی و نظری، کارآموزان آموزش می بینند.

 

شیخ پور سند تحول و توسعه اشتغال را برپایه مهارت و حرفه آموزی دانست و افزود: ۸۲ نفر از دانش آموختگان دوره مهارت های نوین در استان مانند آموزش سمپاشی با پهباد، تعمیر و نصب آسانسور،تلقیح مصنوعی  مشغول بکار شده اند

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان اظهارکرد:  گسترش  آموزش های فنی حرفه ای و مهارت آموزی نیروهای انسانی مهمترین بخش توسعه است.

کد خبر 1140731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha