پنج امامزاده در استان زنجان میزبان جشن میلاد مادر بودند

به گفته حجت الاسلام موسوی، ویژه برنامه ولادت حضرت صدیقه کبری (س) و بزرگداشت مقام مادر در پنج امامزاده استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز میلاد حضرت زهرا(س)  پنج امامزاده در استان زنجان، میزبان دختران و بانوانی بودند که جشن ولادت بزرگ‌ترین بانوی عالمیان و الگوی همه زنان را کنار هم جشن گرفتند.

 


حجت‌الاسلام موسی موسوی با اشاره به استقبال گسترده بانوان به ویژه دختران نوجوان از مراسم ویژه جشن ولادت حضرت زهرا (س) در امامزاده‌های استان، تصریح کرد: این برنامه‌ها از ساعت 15.30 در امامزادگان استان آغاز و تا 17.30 ادامه داشت.

 


وی افزود: جشن ولادت حضرت فاطمه (س) به میزبانی پنج  امامزاده‌ و بقعه متبرکه  در  استان شامل حسینیه اعظم زنجان، حرم مطهر قیدار نبی (ع)، امامزاده سید ابراهیم زنجان (ع)، امامزاده هاشم و عوف (ع) در طارم و امامزاده اسماعیل (ع) ابهر برگزار شد.

 


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز تبیین معیارهای فاطمی از اهمیت بالایی داشته و دستگاه‌های فرهنگی همواره نسبت به آن مبادرت می‌ورزند، خاطر نشان شد: تاسی به الگوی فاطمه می تواند باعث رشد و ارتقای بانوان در جامعه شود.

 


وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) ویژگی‌هایی دارند که ایشان را تبدیل به بزرگترین الگوی زنان در سطح جهان ساخته است، ادامه داد: ایشان ویژگی‌های انسانی فراوانی دارند و بر اساس آیه "تطهیر" شخصیتی هستند که از هر ناپاکی منزّه بوده و بر اساس "کوثر" منبع خیر کثیر می‌باشند.

 


حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: شخصیت ایشان در جهاد، دفاع از ولایت، عبادت، بصیرت بخشی و دلسوزی بی نظیر است و حضرت زهرا به عنوان اولین شهید راه ولایت شناخته می‌شوند.

کد خبر 1140761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha