شبکه‌سازی مساجد باید دغدغه همه دستگاه‌ها باشد/ این رویه به کاش ‌آسیب‌ها کمک می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شبکه سازی مساجد هدف گذاری بسیار خوبی در نشر معارف اسلامی و تقویت رابطه مردم با مسجد است؛ این رویه همانطور که در مقابله با کرونا موثر بود در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شبکه سازی مساجد باید از سوی همه دستگاه ها و نهادهای کشور مورد حمایت قرار گیرد، اظهار کرد: همه در حوزه مسجد وظیفه دارند؛ این سخن به این معنا است که همه وزارتخانه ها، ارگان ها، دستگاه ها، دولت ها و مجموعه های دولتی و غیردولتی و حتی مردم‌نهاد باید خود را در قبال مسجد مسئول بدانند.

 

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) شهرک اکباتان تهران افزود: متاسفانه برخی تصور می کنند وقتی درباره مسئولیت دستگاهی سخن می گوییم منظور صرفا دستگاه های دینی و فرهنگی همچون مساجد، امور مساجد یا فعالیت های دینی شهرداری ها و سازمان تبلیغات اسلامی است؛ خیر، همه مسئول هستیم؛ این موضوعی است که به درستی جا نیفتاده است.

 

وی ادامه داد: اگرچه در موضوع همین موضوع شبکه سازی که شما مطرح کردید کارهای خوبی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است اما در همین زمینه نیز شاهد هستیم که صرفاً چند دستگاه فعالیت هایی داشته اند، این در حالی است که قرارگاه مرکزی مسجد در کشور باید به صورت مداوم و مستمر پیگیر فعالیت ها و برنامه های همه دستگاه ها و همه ارگان ها و همه نهادها درباره تقویت جایگاه مسجد و شبکه سازی مساجد باشد.

 

حسینی در ادامه با بیان اینکه باید به موازات همدیگر دو موضوع شبکه سازی مساجد و مسجدمحوری در سطح محلات با رویکرد امام محوری پیگیری شود، گفت: همان طور که مساجد از دوره کرونا با همین دو رویکرد معجزه کردند، قطعا در حوزه آسیب های اجتماعی که بحث اول کشور پس از کرونا است نیز می توانند معجزه کنند و شگفتی ساز باشند البته باز هم تاکید می کنم این موضوع نیز در صورتی که اتفاق می افتد که همه خود را نسبت به مسجد مسئول بدانند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مساجد در حوزه تامین حقوق امام جماعت و خادم دچار مشکل هستند این در حالی است که اگر قرار است مساجد مرکز، محور و پایگاه اصلی و عصای دست دولت ها باشند نباید یک مسجد درگیر این موضوعات باشد. همه مساجد باید خانه عالم و خانه خادم داشته باشند و همه مساجد به ویژه آنهایی که در میادین و خیابان های اصلی شهر هستند و میزان حضور مردم در آنها زیاد است باید چند خادم داشته باشند تا موضوع برقرار بودن مسجد نیز عملی و اجرایی شود.

 

 

کد خبر 1140781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha