برگزاری ۲۲۹۱ برنامه ویژه بانوان در گلستان طی ایام دهه فجر

رجبی از برگزاری ۲ هزار و ۲۹۱ برنامه ویژه بانوان در ایام گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «آزاده رجبی» امروز (دوشنبه ۴ بهمن) در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد خبری دهه فجر استان با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: بانوان نقش مهم و اثرگذاری در پیروزی انقلاب داشتند و نیاز است که این نقش آفرینی برای جامعه تبیین شود.

 

رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مدیران کل و مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: تا کنون 2 هزار و 291 برنامه ویژه بانوان به کارگروه اعلام شده است که 99 برنامه به صورت شاخص و محوری برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به تقدیم 36 شهیده زن در استان، افزود: از این تعداد یک بانوی باردار در استان روز 20 بهمن سال 1357 به شهادت رسید که قرار است المانی مخصوص این بانوی شهید در استان طی ایام دهه فجر رونمایی شود. ضمن اینکه در استان دو بانوی زندانی سیاسی دوران پیش از انقلاب را داریم که متأسفانه کمتر به آنان پرداخته شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در ایام دهه فجر تبیین گفتمان «الگوی سوم زن» است که تلاش خواهیم کرد الگوی زنی که مبتنی بر گفتمان اسلام و انقلاب است را به جامعه معرفی کنیم.

 

رجبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی قابل توجهی از بانوان خانه‌دار هستند؛ باید برای این قشر هم برنامه‌های مختلفی داشته باشیم که در جلسات کارگروه زنان و خانواده مورد تأکید قرار گرفته است.

 

کد خبر 1140785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha