مردم شیراز باید ارادت خود را به حضرت شاهچراغ (ع) در روز شهادت ایشان نشان دهند

آیت الله دژکام گفت: شیراز باید محور برنامه های ۱۷ رجب شود و مردم شیراز ارادت خود را به حضرت شاهچراغ (ع) نشان دهند و باید روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) به خوبی در برنامه های مذهبی و فرهنگی سالانه گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 4 بهمن) در نشست هم اندیشی روسای کمیته های تخصصی ستاد دهه مبارک فجر استان فارس گفت: برای اجرای برنامه های دهه مبارک فجر در فارس باید به دنبال ارائه کارهای با کیفیت باشیم.

نماینده ولی ‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی فارس باید به موضوع گرامیداشت دهه فجر نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: ٢٧ کمیته دهه فجر در فارس برای برگزاری جشن دهه فجر باید برای برگزاری یک جشن در شان اسلام و دین و مردم و کشور باید تلاش جدی داشته باشند.

آیت الله دژکام با اشاره به مفهوم جشن بیان کرد: اقدامات خارج از عرف را نباید به عنوان جشن انجام داد و جشن انقلاب اسلامی باید آیینی باشد که برای افزایش ارتباط انسان با خداوند انجام می شود.

وی ادامه داد: در برگزاری جشن ها، دستگاه های استان فارس باید از هنرهایی که موجب غفلت می شوند جلوگیری کنند و در برگزاری این جشن ها باید به کیفیت اقدامات در کنار تنوع برنامه ها توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم شهادت حضرت شاهچراغ (ع) گفت: متاسفانه روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) را از یاد می بریم و سال گذشته در مراسم شهادت حضرت شاهچراغ (ع) خجالت کشیدم و باید کار مناسبی برای شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) انجام دهیم زیرا شهادت حضرت شاهچراغ (ع) یک اقدام شیراز محور است.

وی ادامه داد: شیراز باید محور برنامه های 17 رجب شود و مردم شیراز ارادت خود را به حضرت شاهچراغ (ع) نشان دهند و باید روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) به خوبی در برنامه های مذهبی و فرهنگی سالانه گنجانده شود.

 

کد خبر 1140806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha