۲۱ نفر از بانوان پاتاوه تجلیل شدند

به مناسبت روز زن و مقام مادر آئین تجلیل از ۲۱ بانوی نمونه بخش پاتاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت سالروز ولادت الگوی ابرار، مادر عشق، آفتاب هستی بخش عالم حضرت فاطمه الزهرا (س)، روز زن و روز مادر بانوان نمونه رده های مختلف فرهنگی  و همکار با ستاد نماز جمعه با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و امام جمعه پاتاوه در مصلی امام هادی (ع) تجلیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین «معین الدین دهقان» در این آئین درباره شخصیت حضرت فاطمه(س) با بیان مقدمه ای، گفت: قرآن کریم در آیه 21 سوره مبارکه احزاب تاکید می کند که  "لَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثيراً". خداوند برای کسانی که در دنیا به دنبال راه الهی، آخرت و معنویات هستند بهترین الگو را پیامبر اکرم (ص) معرفی می کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: از چنین شخصیت و الگویی حضرت فاطمه (س) متولد و در دامن و خانه ایشان بزرگ شده و خود نیز الگویی برای زنان، دختران و مادران محسوب می شوند.

وی ادامه داد: شخصیت حضرت زهرا(س) آنچنان با عظمت است که رهبر جهان و آن کسی که قرار است بر کل عالم به عنوان مصلح آخرالزمان (عج) عدالت را پیاده کنند، از ایشان الگوبرداری می کنند.

حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» نیز در این آئین جشن ضمن تبریک به مناسبت خجسته سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) که روز مبارک زن بدان مزین شده، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه کامل اخلاق و پاکیزگی است و بانوان مسلمان باید با بهره مندی از الگوهای ناب اسلامی و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مسیر زندگی، زندگی سالم و تأثیرگذاری در خانواده و جامعه داشته باشند.

امام جمعه پاتاوه در ادامه، افزود: عبادت حضرت زهرا(س)، مایه مباهات خداوند در برابر فرشتگان است، وقتی حضرت به نماز می ایستادند تمام جسمشان از خوف خدا می لرزید و هفتاد هزار فرشته به ایشان سلام می کردند.

در پایان این آئین باشکوه که مولودی خوانی کربلایی حیدری، همچنین اجرای گروه سرود یاوران ولایت همراه بود، از 21 بانوی نمونه که در امورات فرهنگی و عبادی با نهاد امامت جمعه و ... فعالیت داشتند با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شدند.

کد خبر 1140830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha