بانوان کارآفرین و صنعتگر در کردستان حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال در زمینه صنایع‌دستی استان انجام شده و از بانوان کارافرین و صنعت‌گر حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جریان بازدید نماینده ولی فقیه از چند کارگاه آموزشی صنایع دستی بانوان اظهار کرد: رفع موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان، حمایت و پشتیانی از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره را به کارگاه‌های مورد بازدید و سایر کارگاه‌های استان را در اولویت قرار داده و با تمام امکانات از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

 

 

وی افزود: هر چه تولید رونق بیشتری پیدا کند، اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

 

 

گویلیان، افزود: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان حوزه صنایع‌دستی، روند تولید در این حوزه رو به رشد و توسعه حرکت کند.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که در کارگاه آموزشی صنایع‌دستی روستای ننله سنندج برای بیش 30 نفراشتغال‌ ایجاد شده است، یادآور شد: در این کارگاه تولیدی و آموزشی محصولاتی از قبیل قالی‌، گلیم‌بافی، سجاده، سفال‌گری، فرش حجمی، کاموابافی و کلاش‌بافی آموزش و تولید می‌شود.

 

 

وی بیان داشت: این بازدید با هدف بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان سنندج و بیان مسائل و مشکلات آنها و همچنین بررسی نیازهای فعالان این عرصه انجام شد.

کد خبر 1140846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha