دین مبین اسلام هیچ منعی برای حضور زنان در پست‌های مدیریتی ندارد

دکتر مقیمی گفت: در دانشگاه تهران، تلاش‌مان این است که بر اساس آموزه‌های دین اسلام نسبت به انتصاب مدیران اقدام کنیم و فرقی نمی‌کند که طیف وسیعی از زنان یا مردان باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر سید محمد مقیمی»، امروز در آئین نکوداشت میلاد حضرت فاطمه (س)، که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: امیدوارم خداوند این توفیق را به ما بدهد که بتوانیم ولایت‌مداران خوبی باشیم و به تاسی از حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت که ویژگی ممتاز حضرت زهرا (س) بود، در زندگی فردی و اجتماعی حامی ولایت باشیم.


رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بهره‌گیری دانشگاه از توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: در دانشگاه تهران، تلاش‌مان این است که بر اساس آموزه‌های دین اسلام نسبت به انتصاب مدیران اقدام کنیم و فرقی نمی‌کند که طیف وسیعی از زنان یا مردان باشند. تلاش ما این است که  شایستگی و صلاحیت، مبنای انتخاب و انتصاب مدیران باشد.

 

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام و آیات قرآن نشان می‌دهند که دین مبین اسلام هیچ منعی برای حضور زنان در پست‌های مدیریتی ندارد، افزود: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی قائل است. دین اسلام نه تنها از مشارکت اجتماعی زنان دفاع می‌کند بلکه به آن افتخار نیز می‌کند.


مقیمی اظهار داشت:  تلاش ما در دانشگاه تهران این است که انتصاب مدیران بر اساس شایستگی باشد و جنسیت برای ما مطرح نیست . تلاش ما این است که از بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم. اگر تلاش برای افزایش نرخ رشد انتصاب زنان در مسئولیت‌های مدیریتی، بدون توجه به شایسته‌سالاری باشد، تبدیل به یک تجربه ناموفق مدیریتی تبدیل خواهد شد. مشارکت زنان دارای ابعاد گوناگونی است که یکی از آنها مشارکت در امور مدیریتی است.

بر اساس این گزارش،«دکتر احمد نوحه‌گر»، نیز در این مراسم، گفت: حضرت زهرا (س) نشان دادند زن هم می‌تواند مدیری توانمند در خانه و هم مدیری موفق در عرصه اجتماعی باشد و این را در تلاش برای اثبات حقانیت ولایت نشان دادند، همان‌طور که با تربیت چنان فرزندانی مکتب عاشورا را رقم زدند.

 

معاون دانشگاه تهران اظهار داشت:  مادران، همسران و فرزندان شهدا، ولی نعمتان ما هستند که توانستند با تربیت نسل توانمند، عرصه‌های نظام را بیمه کنند. اگر نظام در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشد به واسطه شهدا و خانواده ایشان است.

 

 در این مراسم از زهرا زینلی، مادر شهید شهروز مظفری‌نیا دعوت شد تا به بیان خاطراتی از فرزند شهید مدافع حرم خود که همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، بپردازد. رئیس دانشگاه تهران با اهدای لوحی از این مادر شهید مدافع حرم تجلیل کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان موفق در حوزه‌های علمی، فرهنگی و کارآفرینی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

 

فاطمه زکی، اکرم زیوری، دکتر مریم بیاد و صغری علیشاهی به عنوان خیرین، طاهره محمودی و دنیا عباسی به عنوان دانشگاهی شاخص فرهنگی و دکتر فرنوش فریدبد و فاطمه حسن تبار به عنوان شاخص علمی، فاطمه میرباقری به عنوان شاخص فرهنگی و علمی و فاطمه غفوریان به عنوان فعال در حوزه کارآفرینی معرفی شدند.

 


 

کد خبر 1140853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha