زنان توانمندی در چهل سال اخیر در دانشگاه‌های ما پرورش پیدا کردند

خزعلی با بیان اینکه ما باید شایسته سالاری داشته باشیم، گفت: اگر هم تبعیض مثبت در مورد زنان انجام نمی‌شود لااقل تبعیض منفی هم انجام نشود .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «دکتر انسیه خزعلی» امروز در آئین نکوداشت میلاد حضرت فاطمه (س)، که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: زن در جامعه هم به عنوان مادر و دانشجو و هم فعال اجتماعی در عرصه‌های گوناگون اجتماعی می‌تواند تأثیرگذار باشد.این توانایی را امام خمینی (ره) به زنان کشور یادآوری کرد و این بازگشت به خویش با حفظ موازین اسلامی را به آنان بازگرداند .

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما باید شایسته‌سالاری داشته باشیم، عنوان کرد: اگر هم تبعیض مثبت در مورد زنان انجام نمی‌شود لااقل تبعیض منفی هم انجام نشود .اگر زنی توانمند است باید بتواند به جایگاه مناسب برسد.  در این چهل سال زنان توانمندی در دانشگاه‌های ما پرورش پیدا کردند که این توانایی را دارند که در پست‌های کلیدی قرار گیرند .


وی با اشاره به اینکه زن مسلمان احساس و عاطفه را با تدبیر جهت‌دهی می‌کند ، بیان کرد: جای تقدیر دارد که مسئولان دانشگاه تهران دنبال بهبود وضعیت زنان هستند و در بسیاری از نهادهای دیگر هم چنین نگاهی نسبت به زنان وجود دارد و امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت بیشتر زنان باشیم . قوانین باید به گونه‌ای باشد که جامعه از توانایی زنان به میزان بیشتری بهره‌مند شود. ان‌شاءالله در جامعه اسلامی ما از ظرفیت‌های زنان به میزان بیشتری استفاده شود.

دکتر فاطمه یزدیان در این مراسم گفت: این مراسم  فرصتی برای بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب است. جایگاه زن در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی و منابع دینی ما کاملاً مشخص است و ما باید بررسی کنیم که تا چه اندازه به آن اسناد عمل می‌‌شود.

 

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده اگر بتوانیم مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف را شناسایی منیم و، به رفع مشکلات و موانع پیشرفت آنها بپردازیم و در سال‌های آینده برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه زنان داشته باشیم یقینا گام‌های خوبی در بهبود جایگاه زنان در جامعه خواهیم برداشت.

 

بر اساس این گزارش،«دکتر احمد نوحه‌گر»، نیز در این مراسم، گفت: حضرت زهرا (س) نشان دادند زن هم می‌تواند مدیری توانمند در خانه و هم مدیری موفق در عرصه اجتماعی باشد و این را در تلاش برای اثبات حقانیت ولایت نشان دادند، همان‌طور که با تربیت چنان فرزندانی مکتب عاشورا را رقم زدند

 

معاون دانشگاه تهران اظهار داشت:  مادران، همسران و فرزندان شهدا، ولی نعمتان ما هستند که توانستند با تربیت نسل توانمند، عرصه‌های نظام را بیمه کنند. اگر نظام در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشد به واسطه شهدا و خانواده ایشان است.

در این مراسم از زهرا زینلی، مادر شهید شهروز مظفری‌نیا دعوت شد تا به بیان خاطراتی از فرزند شهید مدافع حرم خود که همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، بپردازد. رئیس دانشگاه تهران با اهدای لوحی از این مادر شهید مدافع حرم تجلیل کرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان موفق در حوزه‌های علمی، فرهنگی و کارآفرینی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

 

فاطمه زکی، اکرم زیوری، دکتر مریم بیاد و صغری علیشاهی به عنوان خیرین، طاهره محمودی و دنیا عباسی به عنوان دانشگاهی شاخص فرهنگی و دکتر فرنوش فریدبد و فاطمه حسن تبار به عنوان شاخص علمی، فاطمه میرباقری به عنوان شاخص فرهنگی و علمی و فاطمه غفوریان به عنوان فعال در حوزه کارآفرینی معرفی شدند.

 

کد خبر 1140854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha