بقاع متبرکه و حرم امامزادگان پایگاه مهم فعالیت‌های اجتماعی هستند/حمایت و دست‌گیری از نیازمندان یکی از کارکردهای بقاع متبرکه

حجت الاسلام عادل گفت: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان (علیه السلام) پایگاه مهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند و یکی از اقدامات آنها در راستای سیره نبوی و اهل بیت (علیه السلام) دست‌گیری از نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» امشب در اختتامیه کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) ‌اظهار داشت: امامزادگان به عنوان فرزندان پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیه السلام) همواره مورد احترام مسلمانان اعم از شیعه و سنی بوده‌اند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اغلب امامزادگان در راه گسترش اسلام و مجاهدت در راه خدا زحمات زیادی متحمل شدند و در همین مسیر هم بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: یکی از دلایل تکریم و احترام مردم نسبت به امامزادگان را مجاهدت آنان در مسیر الهی برشمرد و گفت:  بقاع متبرکه و حرم امامزادگان (علیه السلام) محل نشر معارف اسلامی، برگزاری کلاس های قرآن و تقویت کننده اخلاق و معنویت‌ در جامعه‌ هستند. 

 

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم و بزرگی که در بقاع متبرکه رخ می دهد در راستای سیره پیامبر (صلی الله و علیه و اله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) بوده و آن دست‌گیری از نیازمندان و اقشار ضعیف و رسیدگی به امورات آن است.

 

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان (علیه السلام) پایگاه‌ مهم انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند و باید همواره آنان را تکریم کرد. 


معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) گفت: اینگونه همایش ها که به منظور تکریم امامزادگان در کشور برگزار می شود منجر به معرفی این شخصیت‌ها در داخل و خارج کشور خواهد شد. مقالات علمی که به این همایش ها ارائه می شود؛ می تواند مرجعی برای فعالیت های پژوهشی باشد.

 

 

کد خبر 1140891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha