نهضت امام حسین (ع) الگوی آزادیخواهان جهان در همه عصرها و نسل‌ها است

آیت الله نورمفیدی گفت: نهضت امام حسین (علیه السلام) الگوی آزادیخواهان جهان در همه اعصار و قرن‌ها از جمله قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امشب در مراسم اختتامیه کنگره ملی یحیی بن زید (علیه السلام) اظهار کرد: انحراف حکام بنی امیه و بنی عباس و تحریف‌هایی که در دین به وجود آورده بودند سبب شد تا فرزندان پیامبر (صل الله و علیه و آله وسلم) و ائمه اطهار (علیه السلام) علیه این حکام جور دست به قیام بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ظلم و ستم حکامان وقت به ویژه نسبت به شیعیان زمینه ساز بسیاری از قیام‌های افراد منتسب به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم ) و اهل بیت آن حضرت بوده و قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) نیز در همین راستا بوده است.

 

وی درباره علت حضور حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) در منطقه جرجان خاطرنشان کرد: حضور ایشان در منطقه‌ جرجان و استرآباد به دلیل حضور پیروان پیامبر (صل الله و علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیه السلام) در این منطقه بوده است.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: ابوحنیفه که از علمای بزرگ اهل سنت است قیام حضرت زید (علیه السلام) را به جنگ بدر در زمان پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) تشبیه کرده که این موضوع بیانگر اهمیت قیام ایشان است.


امام جمعه گرگان گفت: نهضت امام حسین (علیه السلام) الگوی آزادیخواهان جهان در همه اعصار و قرن‌ها از جمله قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) بود.

 

وی ادامه داد: امامزاده یحیی بن زید (ع) مورد احترام شیعه و اهل سنت گلستان است و این مایه افتخار است که امیدواریم مردم همچنان از برکات معنوی این امامزاده استفاده کنند.

 

کد خبر 1140892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha