ماهانه حدود ۹۴ هزار کیسه آرد سهمیه‌ای برای تامین نان در سنندج توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در شهرستان سنندج ۹۲ تا ۹۴ هزار کیسه آرد بصورت سهمیه‌ای در ماه برای مصرف در خبازی‌ها و تامین نان سطح شهر توزیع می‌شود که نیاز به یک شبکه تامین و توزیع گسترده دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سی و یکمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با هدف پیگیری وضعیت عرضه آرد و نظارت بر خبازی‌ها و گزارش میزان آرد توزیع شده در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار شد، ضمن اشاره به سرمای کم سابقه روزهای آخر دی ماه و اوایل بهمن  اظهار کرد: بارش باران و برف که از نعمات کم نظیر الهی هستند ضمن دلخوشی کشاورزان، گاهی مخاطراتی را با خود نیز به دنبال دارند که این رخداد چند روز اخیر با وجود شیرینی، زحماتی را برای همکاران ما به‌ویژه در حوزه تامین آرد و نان بوجود آورد.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در شهرستان سنندج ۹۲ تا ۹۴ هزار کیسه آرد بصورت سهمیه‌ای در ماه برای مصرف در خبازی‌ها و تامین نان سطح شهر توزیع می‌شود که رقم بالایی است و نیاز به یک شبکه تامین و توزیع گسترده دارد.

 

 

سپری اظهار داشت: به محض شروع بارش‌‌ها و پیش بینی این اتفاق که ممکن است شهروندان را با مشکل مواجه و سواستفاده برخی سودجویان را بدنبال داشته باشد، ضمن تشکیل اکیپ‌های بازرسی متشکل از تعزیرات، سازمان صمت و حتی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بصورت شبانه روزی دستور افزایش تولید کارخانجات آرد را صادر و شرکت‌های حمل و نقل را جهت توزیع آرد در سطح شهرها و روستاهای استان بسیج کردیم.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: در بسیاری از موارد توپوگرافی خاص منطقه بود که مانع از توزیع آرد مورد نیاز نانوایی‌ها می‌شد که به جد اعلام می‌کنم در اینگونه موارد حتی هلال احمر نیز ضمن اعلام آمادگی، حتی در صورت نیاز استفاده از بالگرد جهت توزیع آرد در روستاهای دور افتاده را در دستور کار این سازمان و سازمان‌های مرتبط قرار داده و هیچ سازمانی از کمک دریغ نکرده است.

 

 

سپری بیان کرد: اذعان به این نکته که هیچ تخلفی در هیچ‌مکانی صورت نمیگیرد امری است غیر طبیعی و خبازی‌هایی بودند که آسایش خود را در اولویت قرار داده و از پخت نان دست کشیده و واحد خبازی خود را تعطیل کردند که ما نیز مجدانه با آنها برخورد کرده و نسبت به قطع سهمیه آنها اقدام می‌نماییم.

 

 

وی تصریح کرد: برخی نانوایی‌ها حتی سه شیفت مشغول پخت نان بودند که علاوه بر سهمیه اختصاصی سهمیه‌های تشویقی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

 

 

کالاهای اساسی من جمله برنج،  روغن و شکر و حتی سوخت رسانی به روستاهای فاقد شبکه گاز از جمله اقداماتی بود که رییس سازمان جهاد کشاورزی به آن اشاره  و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی با همکاری دستگاههای مرتبط تمام تلاش خود را به کار بسته و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذاری نکرده است.

 

 

سپری از تجدید نظر در اعطای مجوزهای جایگاههای خبازی خبر داد و اضافه کرد: این تجربه امسال که اولین سال واگذاری دبیری شورای آرد و نان به جهاد کشاورزی است، نشان داد هر گونه مجوز خبازی نیاز به بررسی محیطی دارد که واحد خبازی در آنجا دایر می‌شود تا از ایجاد مشکلاتی که امسال ما با آنها دست و پنجه نرم کردیم جلوگیری نماید.

 

 

وی خاطر نشان کرد: موج دیگر بارش‌ها از چهارشنبه وارد مناطق غربی کشور می‌شود که از اکنون باید برنامه‌ریزی کرد و از ایجاد هر مشکلی در توزیع کالاهای استراتژیک از جمله آرد و نان جلوگیری کرد.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی به تامین امنیت غذایی، در عرصه تامین گوشت قرمز و شیر  اشاره و اعلام کرد: صادرات دام زنده را در دستور کار قرار داده‌ایم که بنا به دستور مقام عالی وزارت اگر سالیانه یک میلیون راس دام نیز صادر شود مشکلی در تامین گوشت مصرف داخلی ایجاد نمی‌کند که این امر ارزآوری صادرات در این عرصه را بدنبال داشته و می‌تواند بعنوان یک امتیاز شاخص برای جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1140904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha