مراکز نیکوکاری استان زنجان تا پایان امسال به ۱۷۲ مرکز افزایش می یابد

به گفته صفری، ۱۵۳ مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان در ترویج وتبیین سنت حسنه انفاق در فعالیت می باشند که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری تعداد این مراکز به ۱۷۲ مرکز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه تجلیل از اعضای هیئت عاملین مراکز نیکوکاری شهرستان خرمدره که با حضور حضرت حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه خرمدره برگزار شد، گفت: استان زنجان در حوزه کارهای خیرخواهانه ومومنانه به عنوان نگین انگشتری می درخشد واز این نظر در کشور سرآمد است ونقش مراکز نیکوکاری در ترویج کارهای خیرخواهانه ومومنانه بی بدیل است .

 

هدایت صفری با بیان اینکه اکسیر کار امداد کمک به ایتام ویتیم نوازی می باشد ، گفت : همه امداد گران بر این باور هستند که سود کار خیر خواهانه قبل از اینکه به نیازمند و گیرنده خدمت برسد منفعت و پاداش آن به ارائه کننده این خدمت می رسد و این باور باعث حرکت جهادی وجهشی در امداد گران سطح استان برای تلاش بیشتر جهت رسیدگی به ایتام ونیازمندان می گردد.

 

این مسئول با بیان اینکه به همت خیران ومردم ولایی استان میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی از محل حامیان به یک میلیون و150 هزار تومان ومیانگین سرانه محسنین نیز به مبلغ 410 هزار تومان رسیده است، افزود: خوشبختانه در هردو بخش استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر ایستاده ومعین استان های دیگر نیز شده است .

 

وی با اشاره به اهمیت نقش مراکز نیکوکاری در حل مشکلات مددجویان در توانمندسازی مددجویان ، گفت: یکی از رویکرد‌های کمیته امداد مردمی کردن فعالیت‌های این نهاد از طریق راه اندازی مراکز نیکوکاری است که این مهم روند خدمت‌رسانی به مددجویان را بیشتر می‌کند.

 

صفری هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را سپردن کارها به دست مردم دانست وگفت : راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم باهدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف ازطریق ظرفیت مراکز نیکوکاری در جهت گره زدن توان اغنیاء به نیاز ایتام ومحرومان  می‌باشد .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه رویکرد این نهاد به ایجاد اشتغال ودرآمد با ثبات برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت تغییر پیدانموده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و227  با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد تومان ایجاد گردیده است و هدفگزاری شده است تا پایان سالجاری به بیش از 5 هزار فرصت شغلی ارتقاء پیدا کند .

 

کد خبر 1140956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha