خودباوری فرهنگی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام مقدمی یکی از دردها و رنج های اجتماعی زمان طاغوت را خودباختگی فرهنگی به جای خودباوری فرهنگی در جامعه خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان ایجرود در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد کوثر، صدیقه طاهره حضرت زهرا(س)، یگانه بانوی اسلام به مادران ایران اسلامی اظهار کرد: زنان در عمر چهل و سه ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در دوران مختلف خصوصاً در سال های پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پیرو حقیقی زهرای مرضیه بوده و با حضور خود در جنگ های حق علیه باطل و تقدیم فرزندانشان به نظام و انقلاب خوش درخشیده و جا دارد این ولادت خجسته را به مادران شهدای بزرگوار نیز تبریک عرض نمائیم.

 

حجت الاسلام محمدباقر مقدمی با تبریک دهه مبارک فجر، دهه فجر را دهه سربلندی، دهه سرافرازی، دهه آزادی، دهه استقلال و دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود: دهه فجر یکی از ایام الله بوده و باطل به تمام معنا نابود شد.

 

وی ضمن تشریح ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی و فلسفه ی دهه فجر بیان کرد: نیت الهی مردم در پیروزی انقلاب مؤثر بود و خدا محوری با محوریت پیامبرگونه ی امام (ره) به ثمر نشست و انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

 

امام جمعه شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر قلب تاریخ و تاریخ ساز است و در بستر زمان به مانند سرچشمه ای از آب زلال، جاری، ساری و باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی خودباوری فرهنگی است.

 

مقدمی یکی از دردها و رنج های اجتماعی زمان طاغوت را خودباختگی فرهنگی به جای خودباوری فرهنگی در جامعه خواند و افزود: رژیم پهلوی حقارت و بی محتوایی را به مردم القا می نمود که به واسطه آن خودباوری فرهنگی رنگ باخته و فرهنگ مبتذل غربی در خانواده‌ها، ادارات، دانشگاه ها و مدارس حاکم بود و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ خودباختگی غربی از بین رفته و انقلاب اسلامی آن را نابود و خودباوری و فرهنگ اسلامی و دینی را جایگزین آن نمود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: باید ایام اله دهه فجر را قدر بدانیم چرا که سرمایه بزرگی برای ملت بوده و باید آن را همیشه سرزنده نگه داریم، و بی شک ملت غیور ایران اسلامی با تکیه به خداوند متعال و پشت امام راحل کسب و کار و تحصیل را رها و از زندان و گلوله و شکنجه و شهادت نهراسیده و خود را در معرض خطر قرار داده و در میدان مبارزه تا نتیجه نهایی که پیروزی انقلاب بود از پای ننشستند.

 

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) پیامبرگونه مردم را ارشاد نمودند و اصول و راه نجات را که همان راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بود را به خوبی برای امت ترسیم نمودند.

 

مقدمی افزود: راه شهدا، نیت خالص و وصایای شهدای عزیز نباید هیچگاه فراموش شوند و همیشه باید پررنگ بمانند، چرا که شهدا سرمایه گذاری بزرگی را انجام دادند و سربلندی و عزت کنونی این کشور به برکت خون شهدا می‌باشد.

 

امام جمعه شهرستان ایجرود در پایان افزود: تلاش شود تبیین و روایت انقلاب و فداکاری‌های شهدا با توجه به توصیه اکید مقام معظم رهبری به این موضوع در محافل خصوصاً در برنامه‌های فرهنگی دهه ی فجر در دستور کار اعضاء شورا قرار گرفته و این اتحاد و اتفاق بین مردم و مسئولین در شهرستان روز به روز بیشتر و بیشتر گردد.

 

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان ایجرود ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن ایام ا... دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفتند انشاا... با همت مردم و مسئولین برنامه‌های این دهه با شکوه خاصی انجام گیرد.

 

جعفری انقلاب ۵۷ را نقطه عطفی در تاریخ کشورمان دانست و افزود: روسای کمیته های گرامیداشت دهه مبارک فجر با انجام جلسات هماهنگی حسب شرایط شهرستان و وظایف دستگاه ها ضمن نهایی نمودن برنامه های قابل اجرا و عملیاتی در این دهه اهتمام ویژه ای به بافت روستایی، روستاها و مردمی برگزار شدن برنامه ها با همت و مساعدت تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی داشته باشند ایشان با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری افزود: بیان و ارائه آرمان ها و اهداف انقلاب ۵۷ خصوصاً در بین نسل جوان امروز می بایستی در دستور کار اعضای شورا قرار گیرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجرود نیز در سخنانی گفت: ایام الله پرفروغ دهه مبارک فجر تبلور عشق و ارادت و همدلی مردم ایران با حاکمیت و نظام و رهبری است و یادآور خاطرات و مقاومت مردم ایران در مقابل رژیم ضدفرهنگی پهلوی است.

 

احسان پیشکاری یادآور شد: بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید شده است، چرا که انقلاب ما دارای ماهیت فرهنگی است و می بایستی محتوای برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر به گونه‌ای باشد که انتقال مفاهیم و تبیین ارزش های ناب آن به جوانان و نسلی که انقلاب را ندیده و درک ننموده به خوبی به تصویر کشیده شود.

 

 

کد خبر 1140977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha