مشارکت بیش از ۲ هزار نفر در پویش اهدای خون به نیت حاج قاسم سلیمانی

مدرسی گفت: در پویش اهدای خون به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی که در دی ماه برگزار شد، بیش از ۲ هزار نفر از مردم قزوین با اهدای خون در این اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه مشارکت داشتند.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مردی بود که قطره قطره خون خود را برای سربلندی ایران اسلامی فدا کرد و از این رو به نیت این سردار شهید، پویش اهدای خون در سراسر کشور از جمله استان قزوین در دی ماه برگزار شد.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: این پویش تا پایان دی ماه اجرایی شد که در قزوین بیش از 2 هزار نفر از مردم نوعدوست با مراجعه به مراکز اهدای خون در این اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه مشارکت داشتند.

 

وی با اشاره به  آمار مراجعات مردمی و اهدای خون در 10 ماهه سال جاری افزود: در 10 ماهه سال جاری 42 هزار و 78 نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه داشتند که از این تعداد 32 هزار و 952 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدرسی اظهار کرد: در تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون رشد 8 و 92 صدم درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم و در تعداد افرادی که موفق به اهدای خون شدند هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که رقمی معادل 29 هزار و 616 نفر بود 11 و سه دهم درصد افزایش را مشاهده می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از مجموع کسانی که موفق به اهدای خون شدند 19 هزار و 56 نفر اهدا کننده مستمر بودند و همچنین از مجموع کسانی که موفق به اهدای خون شدند 2 هزار و 233 نفر را بانوان تشکیل می دادند که تعداد بانوان اهدا کننده خون در 10 ماهه سال گذشته یک هزار و 988 نفر بود که افزایش حضور بانوان را برای اهدای خون شاهد هستیم.

 

کد خبر 1140981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha