شخصیت حضرت زهرا (س)  نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است

حجت الاسلام دوستیان، گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است و .ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ؛حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها(۵بعثت_۱۱قمری) دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) و حضرت خدیجه ، همسر امام علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است .

 

آن حضرت معصوم است و ۱۱ نفر از ائمه شیعه از نسل ان حضرت هستند . سوره و آیاتی از قرآن کریم همچون سوره کوثر، سوره انسان ، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت در حق ان حضرت و همسر و فرزندانش نازل و ایشان به عنوان اهل بیت رسول خدا (ص) خوانده شدند.

 

مطابق با روایتی از پیامبر اکرم(ص) ، دوستی و دشمنی با خضرت فاطمه به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر است و در روایتی دیگر ان حضرت را سیدة نساء العالمین ( بزرگ بانوان جهانیان) نامیده است.

 

حضرت فاطمه (س) پس از رحلت پیامبر(ص) از حق خلافت همسرش تعیین العی بود به شدت دفاع نمود و در جریان هجوم محمدبن خطاب به خانه‌اش( به هواداری از خلافت ابوبکر) به شهادت رسید.

 

 

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:کلمه فاطمه اسم فاعل است که از مصدر« ف ط  م » گرفته شده، فطم در زبان عربی به معنی بریدن ، قطع کردن و جدا شدن آمده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) نام ایشان را فاطمه گذاشتند، افزود: «انی سمیت ابنتی فاطمه لان الله عزوجل فطمها وفطم من احبها من النار؛ (6) من نام دخترم را فاطمه علیها السلام گذاشتم؛ زیرا خدای – عزوجل – فاطمه (س)و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است .»

 

 

وی باشاره به القاب و کنیه حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: از القاب ایشان زهرا از شهرت بیشتری برخوردار است ، گاه با نام فاطمه الزهرا است و زهرا مونث أزهرا است به معنی روشن، آنکه چهره درخشان و روشن و پاک دارد ، ماه درخشان است ،از امام صادق (ع) پرسیدند :چرا فاطمه را زهرا نامیدند؟ فرمودند: زیرا فاطمه چنان بود که چون در محراب می ایستاد نوری از او برای اهل اسمان درخشش میکرد همانطور که ستارگان برای اهل زمین می درخشند .

 

حجت الاسلام دوستیان گفت: مطابق برخی روایات ، رسول خدا(ص) قبل از انعقاد نطفه حضرت زهرا(س) ، از سوی خدا مامور شد که ۴۰ شبانه روز از حضرت خدیجه فاصله بگیرد و خانه را ترک نمود ، در مکانی معتکف شود و آن حضرت این ایام را به روزه و عبادت سپری نمودند و در پایان این اعتکاف ۴۰ روزه ، جبرائیل بر رسول خدا فرود آمد و در حالی که طعامی با خود بهمراه داشت. به پیام گفت:بفرمان خداوند با این طعامی که به دستور خدا از بهشت برای تو آوردم افطار کن . سپس پیامبر با آن غذا افطار نمودند و پس از افطار به سوی خانه بازگشت و همان شب نطفه پاک فاطمه منعقد شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین اظهار کرد:حضرت فاطمه زهرا (س) كامل ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان است كه امروز نیاز است همه امت اسلامی بویژه زنان ما بیش از پیش در همه امور از زهد، تقوا و عبادت گرفته تا همسرداری، ولایت پذیری و ایثارگری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

 

وی در پایان گفت:  ما در كشور اسلامی زندگی می كنیم كه باید در راستای معرفی كردن حضرت فاطمه زهرا (س) به جهانیان گام های بلندی برداریم تا ایشان به‌ عنوان یك اسوه به همه ملت های دنیا معرفی شوند زیرا شناخت زندگی حضرت فاطمه (س) و عمل به آن، جامعه را از بسیاری ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به دور نگه داشته و بهترین خط مشی در زندگی زنان است.

کد خبر 1141054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha