رشد ۱۷۵۰۷ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۷۵۰۷ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 10 بهمن) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 17507 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 276 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، فارس، شبندر، نوری، شپدیس، تاپیکو به ترتیب با 1903، 1898، 1720، 1040، 1036، 984، 977 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. 

 

صبح امروز نمادهای شبندر - پالايش نفت بندرعباس، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، كالا - بورس كالاي ايران و انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 10 بهمن) شاخص کل فرابورس با رشد 121 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 477 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، فرابورس - فرابورس ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، آريا - پليمر آريا ساسول، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان و وكبهمن - مديريت سرمايه گذاري كوثربهمن در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 9 بهمن) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4020 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 233 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۳۸۲ واحد افزایش به ۳۲۵ هزار و ۱۳۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۶ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۸۳ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۲۶ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۴ هزار و ۳۴۵ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شبندر، شپناف شپدیس، فولادف شتران، نوری و فملی به ترتیب با 638، 593، 552، 439، 352، 337 و 300 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، نوري - پتروشيمي نوري، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و یک واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و هشت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، شیشه و گاز (کگاز) با ۹ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با هشت واحد، توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) با هشت واحد، پارس سویچ (بسویچ) با هشت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، روز گذشته نمادصنایع جوشکاب یزد (بکاب)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پاسر خودرو (خپارس) و صنایع آذرآب (فاذر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات روز گذشته بیش از چهار میلیارد و ۲۲۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

کد خبر 1141069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha