ارتباط با مردم و روانشناسی برای ایفای وظیفه طلبگی لازم است

ارتباط با مردم، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی را برخی از عناوین لازم برای ایفای وظیفه طلبگی برشمرد و گفت: می‌توان برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که طلاب با فراگیری آنها علاوه بر زیست طلبگی، به ایفای وظیفه اجتماعی خود نیز بپردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «نصر الله پژمان‌فر» در نشست مشورتی با مسئولین دفتر دانش‌آموختگان حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به برخی مشکلات مالی در زندگی طلاب و دغدغه موجود، بیان داشت:اگر منابعی که ویژه حوزه های علمیه است اعم از موقوفات و بودجه های مخصوص طلاب استیصال و در اختیار متولیان امر قرار بگیرد و مدیریت صحیحی بشود، شرایط اقتصادی حوزه بسیار تغییر خواهد کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر ضرورت کسب مهارت های مختلف توسط طلاب، خاطر نشان کرد: طلبه ای که قرار است موثر و مفید باشد باید ماهر باشد اما مهارت های او می بایست در فضای شئونات حوزوی مدنظر قرار گیرد.

 

وی ضمن اعلام آمادگی برای پیگیری این فرآیند گفت: باید کاری کرد که طلبه با وجود شرایط موجود طلبگی و از همین مسیر اشتغال به شئونات حوزوی کسب درآمد داشته باشد تا سراغ دیگر مسائلی که ربطی به وظیفه و رسالت او دارد نرود.

 

حجت الاسلام پژمان‌فر همچنین با اشاره‌ای به شاخصه‌های طلبگی افزود: کسب مهارتهای دیگر در عرصه های مختلف اگرچه برای یک طلبه خوب است اما نهایتا برای او یک فضل به شمار می‌رود و ارتباط مستقیم با طلبگی ندارد و تضمینی نیست که طلبه را در ایفای رسالت هدایتگری اش کمک کند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس ارتباط با مردم، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی را برخی از عناوین لازم برای ایفای وظیفه طلبگی برشمرد و ادامه داد: می‌توان برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که طلاب با فراگیری آنها علاوه بر زیست طلبگی، به ایفای وظیفه اجتماعی خود نیز بیش از پیش بپردازند.

 

وی ادامه داد:مهارت های لازم برای مدیریت فرهنگی محله، امام جماعت و مبلغین تنها یکی از ده‌ها عنوانی است که می‌توان آموزش داد و طوری برنامه ریزی کرد که این مهارتها برای طلاب ارزش افزوده هم داشته باشد.

کد خبر 1141082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha