مسئولان حوزه علم و پژوهش پاسخگوی مطالبات نخبگان باشند

محمدی گفت: عدم حمایت های مادی و معنوی مسئولان علمی و پژوهشی از نخبگان و عدم رسیدگی به مطالبات به حق آنها یکی از مهمترین عوامل مهاجرت نخبگان به سایر کشورهاست که باید تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(۵بهمن) در نشست صمیمی با «ابراهیم نتاج» رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل با بیان اینکه انتظار از مجموعه های علمی و آموزشی آن است که در این عرصه ها سرآمد باشند، اظهار کرد: این مجموعه ها به دلیل ماهیت ذاتی که دارند می بایست در حل مسائل جامعه به طور مطلوبی نقش آفرینی نمایند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به ویژه در زمینه مسائل علمی و پژوهشی اشاره و عنوان کرد: انقلاب ما با توجه به نوپا بودن به رشد 11 برابری متوسط جهانی دست پیدا کرده اما نیاز است که این حوزه تقویت شود زیرا عقب ماندگی های ما در این بخش بسیار زیاد است.

محمدی با بیان اینکه در حل مسائل و معضلات کشور باید از ظرفیت های علمی و پژوهشی استفاده کنیم، یادآور شد: این موضوع جزو اولویت های ستاد در رویکرد تحولی است که به شکل ویژه در برنامه ها به آن توجه شده است.

 

وی با بیان این نکته که انتظار داریم مراکز علمی و آموزشی در پرورش نیروهای توانمند در تمامی حوزه ها تلاش مضاعف داشته باشند، تصریح کرد: خروجی این مراکز باید افراد متعهد و متخصصی باشند که بتوانند به عنوان کارگزاران نظام اسلامی در عرصه مدیریت به خوبی ایفای نقش نمایند.

 

محمدی به نوع نگاه کارگزاران طی سالهای اخیر در مواجهه با این واجب الهی اشاره و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها در دایره اخلاق و معنویات خلاصه نمی شود بلکه گستره آن بسیار وسیع است و مولفه هایی چون اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... را نیز در بر دارد که باید در این حوزه ها نیز ورود جدی و موثر داشته باشیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان از کم توجهی مسئولان حوزه های علمی و آموزشی کشور نسبت به نخبگان گلایه کرد و گفت: مطالبه ستاد این است که این مدیران باید پاسخگوی قصور و کم کاری های خود باشند زیرا از مهمترین دلایل مهاجرت نخبگان از کشور تصمیمات سلیقه ای و عدم حمایت های مادی و معنوی در خور شان از نخبگان کشور است.

کد خبر 1141098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha