فنلاند آماده همکاری های بیشتر در زمینه های دانشگاهی و آموزشی با ایران است

کاهیلوتو گفت: فنلاند از فناوری و تکنولوژی خوبی برخوردار است و این آمادگی وجود دارد در زمینه های دانشگاهی و آموزشی همکاری بیشتری را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کاری کاهیلوتو» در دیدار با اعلایی استاندار قزوین که امروز (سه شنبه 5 بهمن) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: دولت فنلاند تمایل بسیاری دارد که روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری خود را با ایران توسعه بخشد و شرکت های فنلاندی هم سابقه همکاری خوبی با ایران دارند.

 

سفیر فنلاند در ایران ادامه داد: فنلاند از فناوری و تکنولوژی خوبی برخوردار است و این آمادگی وجود دارد در زمینه های دانشگاهی و آموزشی همکاری بیشتری را داشته باشیم همچنین نیروی انسانی ماهر هم از دیگر نیازهای کشور ما است که در کنار صادرات در حوزه آموزشی و علمی می توانیم نیروی متخصص خود را از ایران تأمین کنیم.

 

وی عنوان کرد: بیش از 9 هزار نفر از ایرانیان در کشور فنلاند مستقر هستند و اولویت ما در توسعه و افزایش همکاری در عرصه های استارت آپ و شرکت های دانش بنیان است.

 

کاهیلوتو با اشاره به ظرفیت های قزوین اضافه کرد: قزوین این ظرفیت را دارد که میهمانان و تجار خارجی از آن بازدید کنند و امروز ما هم از چند واحد دانشگاهی و آثار تاریخی در شهر قز وین بازدید می کنیم.

 

وی یادآور شد: امیدواریم زمینه همکاری ها بیشتر بین ایران و فنلاند و همچنین استان های مستعد ایران بیش از پیش فراهم شود.

 

استاندار قزوین هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های این استان بیان کرد: قزوین از نظر صنعتی دارای ظرفیت های بسیاری بوده  به طوری که شهر صنعتی البرز نخستین و بزرگترین شهر صنعتی کشور در این استان واقع شده و محصولات بسیاری در این شهر صنعتی تولید می شود.

 

«محمدمهدی اعلایی» خاطر نشان کرد: این آمادگی در استان در بخش های مختلف دانشگاهی، کشاورزی و غیره برای همکاری و جذب سرمایه گذار از کشور فنلاند وجود دارد.

 

کد خبر 1141132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha