رییس نمایشگاه مجازی کتاب از فرآیند پستی ارسال مرسولات بازدید کرد

رمضانی گفت: مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب در دو روز اول یازده هزار تماس را با رضایتمندی بالای ۸۰ درصدی پاسخ دادند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بازدید از فرآیند پستی ارسال مرسولات همزمان با سومین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت.

 

در این بازدید رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و علی رمضانی رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جمعی از مدیران و معاونان خانه کتاب به همراه اهالی رسانه حضور داشتند و از دفتر پستی شهید یوسفیان واقع در خیابان شهدای ژاندارمری و همچنین مرکز پست چهارراه لشکر بازدید کردند.

 

علی رمضانی در این بازدید ضمن تشکر از همکاران خود در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بسته ها با سرعت به محل های اداره پست در محل های ثابت و سیار می رسد و همکاران پست به خوبی همکاری می کنند تا بسته ها به دست خریداران برسد.

 

رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: تا پایان روز دوم نمایشگاه کوچکترین خریدار یک کودک چهار ساله بیجاری بود که پدر و مادرش برایش کتاب های کودک در حوزه دانش را خریداری کرده بودند. مسن ترین خریدار نیز یک آقای 92 ساله از تهران که کتاب هایی در حوزه ادبیات را خریداری کرده است.

 

وی با اشاره به تلاش ناشران در موضوع دسته بندی در نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: امیدواریم بسته ها سالم و بدون هیچ گونه آسیب به دست مردم برسد. همکاران من در مجموعه مرکز تجزیه مبادله شرکت ملی پست مستقر هستند. اگر بسته بندی کتاب ها اشکالی داشت این عزیزان در صورت امکان همان جا اصلاح می کنند و اگر این قابلیت را نداشت به ناشر باز می گردانند تا اصلاحات لازم در مورد بسته بندی صورت گیرد.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مورد هزینه های بسته های پستی گفت: اعتباری که نمایشگاه برای ارسال رایگان بسته ها در نظر گرفته این است که بسته ها در حد 50 هزار تومان ارسال رایگان دارند و ناشر هزینه ای نمی پردازد و به کیلوگرم هم تا هفت هزار تومان ناشر می پردازد و بقیه را نمایشگاه و حامیان مالی. برای بسته های بالای دو کیلوگرم 10 درصد تخفیفی است که شرکت پست می پردازد و الباقی را ناشران می پردازند. هزینه بسته بندی بر عهده ناشران است.

 

رمضانی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت: خوشبختانه امسال سامانه ها به خوبی و بدون اشکال جدی هستند و مردم می توانند کتاب ها را انتخاب و خریداری کنند. انشاءالله امسال افزایش تعداد بسته های ارسالی را داشته باشیم. خوشبختانه ناشران اقبال بیشتری در این دوره از نمایشگاه داشتند و یک امید و انگیزه بین آنها ایجاد شده است. تعداد ناشران و همچنین تعداد عناوین کتاب امسال در نمایشگاه بیشتر شده است.

 

وی با دعوت از رسانه ها برای بازدید از مراکز پستی در سراسر کشور گفت: خواهش می کنم که رسانه ها از زحمات همکاران ما در پست و عملیاتی که برای ارسال کتاب ها به دست خریداران انجام می شود، گزارش تهیه کنند. همکاران پستی ما از دیروز کارشان شروع شده است، این عزیزان همیار کتاب هستند و شیرینی نهایی را به ذائقه مخاطب می رسانند.

 

رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با بیان اینکه ساعت پیک خرید نمایشگاه هشت تا 10 شب است، عنوان کرد: در این ساعت ممکن است ناشران در دفاترشان نباشند. این عزیزان در نظر بگیرند که ابتدای صبح بسته ها را ارسال کنند تا کتاب ها در کمترین زمان به دست خریداران برسد. علاقه مندان می توانند به سایت Ketab.ir مراجعه کنند و در جست و جوی دسته بندی ناشر، موضوع و پیشرفته کتاب خود را پیدا و خریداری کنند. عزیزان آدرس و شماره تلفن دقیق را ارایه دهند زیرا بر طبق این اطلاع رسانی ها بسته به دست آنها می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در مرکز پاسخگویی نمایشگاه با شماره 02191009898 با 60 نفر پاسخگو به سوالات مردم جواب می دهد. در روز اول و دوم بیش از یازده هزار تماس با رضایت مندی 80 درصدی داشتیم. مردم می توانند سوالات و مشکلات خود را در مراحل مختلف با این عزیزان مطرح کنند.

 

کد خبر 1141153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha