رشد ۳۹۵۱ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۳۹۵۱ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 12 بهمن) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3951 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 298 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خودرو با 769، وبصادر با 407، وبملت با 336، خساپا با 244، اخابر با 240، بورس با 122 و ونوس با 117 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وبصادر - بانك صادرات ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 12 بهمن) شاخص کل فرابورس با 36 واحد رشد در ارتفاع 17 هزار و 653 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فرابورس - فرابورس ايران، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، قچار - فراوردههاي غذايي وقند چهارمحال، بساما - بيمه سامان و كلر - كلر پارس در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 11 بهمن) شاخص کل بورس در آغاز سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 614 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 285 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی معادل ۰.۷۸ درصدی به یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۷  واحدی به ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۴۷۳ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۴۹۴  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۹۶۶ واحدی، عدد ۳۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۶۲ واحدی به رقم ۲۰۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۴۸۳۴ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۰۶۹ واحد افزایش به رقم ۹۹۱ هزار و ۹۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۷۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شتران، شبندر، فملی، فولاد، فنورد به ترتیب با 331، 201، 99، 73 و 28 واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و بترانس - ايران‌ ترانسفو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، فولاد، کگل، شتران و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، پارسان و غکورش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وبملت(بانک ملت) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فجر، فنوال، حفارس و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بسویچ، ولغدر، غنوش و بکاب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۸ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1141184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha