احترام قائل شدن برای والدین امری واجب و لازم است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور کشور در قرآن کریم ۹ بار کلمه والدین تکرار شده است، گفت: احترام قائل شدن برای والدین امری واجب و لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی مسئول نهاد  نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور کشور در وبیناری با عنوان مقام و منزلت مادر در نظام حقوقی اسلام که توسط دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی بیشتر مردان و زنان در جامعه اسلامی با سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) امری ضروری است.

 

وی به  مقام و منزلت والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) جبرئیل بر زهرای مرضیه نازل می شد و صحیفه فاطمیه حاوی همه این مطالب گهربار است که مطالعه آن می‌تواند منجر به بهبود و رشد در زندگی شود.

 

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور اضافه کرد: حضرت فاطمه هر آنچه را از جبرئیل دریافت می کرد برای حضرت علی(ع) بازگو می‌کرد و اینگونه این سخنان ارزشمند در بین جامعه نشر داده می شد تا همه مومنان از آن اطلاع پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام نبوی یادآور شد: در روایت اهل تسنن و تشیع داریم وقتی پیامبر (ص) به حضرت زهرا(س) می رسیدند او را می بوسیدند و احترامی فراتر از دختری و پدری بین آنها برقرار بود که نشات گرفته از مقام معنوی والای حضرت بود.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم 9 بار کلمه والدین تکرار شده است، گفت: احترام قائل شدن برای والدین امری واجب و لازم است.

 

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهشت زیر پای مادران است، افزود: کلید رسیدن به بهشت هم در دنیا و هم آخرت رضایت مادر از فرزندانش است.

کد خبر 1141221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha