لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است

دالوند، با اشاره به اینکه شرایط مطلوبی در حوزه آب در لرستان وجود ندارد، گفت: این استان حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمدرضا دالوند»، امروز(5بهمن) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان اظهارداشت: آب از موضوعات اساسی و چالش های جدی جوامع بشری به ویژه در سطح کشور است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: لرستان در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آب با چالش مواجه است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان بارش های سال زراعی جاری در لرستان ۱۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است، گفت: وضعیت آب پشت سدها نیز شرایط چندان مطلوبی ندارد.

 

دالوند یادآور شد: در استان لرستان زیرساخت ها شرایط مطلوبی ندارد و و در راستای حفظ و نگهداری و مدیریت منابع آب با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

 

وی گفت:یکی از مباحث اصلی که باید در مدیریت آب مورد توجه قرار گیرد موضوع کشاورزی است که در این زمینه باید برنامه عملیاتی اصلاح الگوی کشت در استان ارایه شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم برخورد جدی و بدون اغماض با چاه های آب غیر مجاز تاکید و عنوان کرد: پرکردن و پلمب چاه های غیر مجاز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: کانال های آب بر و تکمیل سدهای نیمه تمام استان در بحث مدیریت منابع آب استان از مسائلی مهمی بوده که نیازمند توجه ویژه است.

 

کد خبر 1141331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha