هنرمندان صدای مردم را منتقل می کنند/ برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها

مرتضوی با اشاره به خصوصیات خاص هنرمندان ایرانی گفت: این قشر صدای مردم و دغدغه های آنان را با نقش آفرینی هنری خود منتقل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، «سید رضا مرتضوی» در نشست با هنرمندان و فرهیختگان نصف جهان در محل تالار شهروند به نقش آفرینی اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: هنرمندان سرزمین ایران پیام های ملت را در قالب آثار هنری و به گونه های مختلف بیان می کنند.

استاندار اصفهان افزود:  این قشر صدای مردم و دغدغه های آنان را با نقش آفرینی هنری خود منتقل کرده و در آثار خود احساسات را نشان می دهند.

 

وی با اشاره به وجه تمایز هنرمندان ایرانی با دیگر نقاط دنیا، تصریح کرد: انتقال احساسات و غم خوار بودن این قشر تفاوت محسوسی را ایجاد کرده که البته فراملی بوده و در مطالبات مردم دیگر کشورها را نیز نشان می دهند.

مرتضوی واکنش هنرمندان نسبت به چالش ها و مشکلات را از جلوه های ارزشمند فعالان این عرصه بیان کرد و اذعان داشت: ارتباط توحیدی هنرمند با معبود قادر به شکل گیری یک اثر هنری با احساس و ارزشمند می شود.

 

وی با بیان اینکه همه مردم اصفهان ذوق هنری دارند و هنرمندند و یا دلداده هنر، خاطرنشان کرد: این شهر بزرگان هنری را در خود پرورش داده که دوش به دوش همدیگر توانمندی هنری به نسل های جدید منتقل شده است.

 

*برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها

استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه هنر اصفهان در جوامع بین الملل و ظرفیت گردشگری و تاریخی این منطقه تصریح کرد: بسیاری از افراد در سفر به ایران، از اصفهان هم بازدید می کنند و مسئولان کشورهای دنیا نیز در هر هفته با سفر به نصف جهان نشست با مدیریت استان دارند که برگزاری رویداد هفته فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها مورد گفتگو قرار می گیرد.

 

وی اضافه کرد: اصفهان با 20 شهر دنیا رابطه خواهر خواندگی دارد که این فرصت ارزشمندی برای برگزاری رویدادهای مشترک است.

مقام ارشد اجرایی استان اصفهان استفاده از فرصت های موجود برای معرفی پتانسیل فرهنگی و هنری اصفهان به جهان را مهم خواند و خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها برگزار خواهد شد.

وی از مدیران کل دستگاه های فرهنگی و گردشگری و شهرداری اصفهان خواست تا نشست مشترک با هنرمندان شهر برگزار و دغدغه های آنان شنیده و راهکار ارائه شود.

 

کد خبر 1141351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha