گسترش عرفان های کاذب ناشی از عدم شناخت واقعی است

حجت الاسلام موسوی گفت: ظهور و گسترش عرفان های کاذب ناشی از عدم شناخت واقعی از عرفان های اصیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، حجت الاسلام «سید جانمراد موسوی« در نشست با فرماندهان پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به توطئه غرب علیه واقعیت های دین اسلام اظهارداشت: دشمنان اسلام ظرفیت های رسانه ای را در جنگ فرهنگی برای صدمه به اسلام ناب و انحراف در دین بکار گرفته اند که ساختن عرفان های نوظهور با تحریک احساسات مردم از جمله برنامه های آنان است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور افزود: ظهور و گسترش عرفان های کاذب ناشی از عدم شناخت واقعی از عرفان های اصیل  است و اگر معرفت و آشنایی با مبانی ناب اسلامی افزایش یابد چنین توطئه هایی کارساز نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه عرفان های کاذب اصول انسانی و الهی را منحرف کرده اند، تصریح کرد: آنان به دنبال جدایی مردم از گنجینه های معرفت یعنی قرآن و عترت هستند تا اینگونه اهداف خود را عملی سازند.

حجت الاسلام موسوی تلاش برای تبیین واقعیت های دین را مهم دانست و اذعان داشت:  کمی تلاش برای پیدا کردن معرفت واقعی امکان شناخت را بالا برده و مانع از ورود به جریان های انحرافی خواهد شد.

 

وی کسب آرامش را ثمره گرایش به معارف اسلامی بیان کرد و افزود: در عرفان های کاذب و جریان های انحرافی آرامش خیال فراهم نمی شود و بیماری های روحی و روانی انسان را فرامی گیرد ولی بعضی با ایجاد جنگ روانی به دنبال تحریف افکار عمومی هستند.

 

تقسیم بندی روزانه برای رسیدگی به همه نیازها

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور در بخشی سخنان خود به ایجاد نظم و ترتیب در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس توصیه معصومین ایام شبانه روز به سه کار عبادت، تفریح سالم و کسب و کار باید تقسیم شود.

وی ادامه داد: بخشی از زمان را صرف کسب معرفت و عبادت با حضرت حق باشیم و توشعه و دنیا و‌ آخرت خود را غنی کنیم و بخشی از زمان را هم برای کار و کسب منافع اقتصادی البته از راه حلال اختصاص دهیم.

این کارشناس مذهبی توجه به تفریح سالم برای کسب انرژی و سلامت روح و جسم مهم دانست و گفت: تفریحات ناسالم روح انسان را با مشکل روبرو می کند.

به اعتقاد وی، بر اساس توصیه های دینی توجه به تفریح سالم برای تقویت دو موضوع تلاش برای کسب اقتصاد و عبادت لازم است.

کد خبر 1141353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha