ثبت ۶۲ وقف جدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۶۲ وقف جدید در سیستان و بلوچستانبه ثبت رسیده است.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به وضعیت وقف در استان سیستان و بلوچستان آمار مجموع موقوفات استان را ۵۲۲۴ موقوفه گزارش داد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر اداره اوقاف و در شهرستان زهک دفتر نمایندگی وجود دارد اظهار کرد: تاکنون در اداره شهرستان زاهدان ۲۰۰۰ موقوفه، در اداره زابل ۱۲۷۲ موقوفه، در اداره ایرانشهر ۱۰۴۴ و در دفتر زهک ۳۸۲ موقوفه به ثبت رسیده است.

 

مومنی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۲ موقوفه در استان ایجاد شده که به ترتیب ۳۱ موقوفه، ۱۲، ۱۵ و ۴ موقوفه متعلق به شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک می باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تصریح کرد: امسال عمدتا نیت موقوفات در شهرستان زاهدان شامل مجتمع فرهنگی، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خانه عالم است که در این میان هم موقوفات منفعتی و هم انتفاعی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: نیت غالب موقوفات شهرستان زابل، خانه عالم، مسجد و غسالخانه است، بیشتر موقوفات ایرانشهر، مسجد بوده و موقوفات زهک شامل خانه عالم و غسالخانه می باشد.

کد خبر 1141356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha