خدمت صادقانه و حل مشکلات مردم، لازمه افزایش امید در جامعه/ نظرخواهی از نخبگان علمی، فکری و فرهنگی

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: برای توفیق در مسیر افزایش امید در جامعه، مسئولان باید به دنبال خدمت صادقانه به مردم و حل مشکلات آنها باشند.

حجت الاسلام کریم خانمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اینکه برای توفیق در مسیر افزایش امید در جامعه، مسئولان باید به دنبال خدمت صادقانه به مردم و حل مشکلات آنها باشند گفت: در همین راستا انتظار مهمی که در شرایط فعلی از دولتمردان می رود این است که قبل از هر چیز به دنبال حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: حل مشکلات اقتصادی باعث می شود که زمینه ازدواج بهنگام جوان ها فراهم گردد، چرا که علت بسیاری از تأخیرها در امر ازدواج ناشی از مسایل اقتصادی است، هر چند که نباید از عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز در این باره غفلت ورزید.

 


وی همچنین گفت: واقعیت آن است که امروز بسیاری از جوان ها و خانواده هایشان در تأمین مخارج ازدواج از جمله تهیه مسکن به شکل خرید یا اجاره و رهن با مشکل جدی روبرو هستند و از دولت سیزدهم انتظار می رود به گونه ای برنامه ریزی کند که مشکلات نسل جوان از این حیث به حداقل ممکن برسد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: واقعیت تأسف باری که وجود دارد این است که برخی از جوان ها که تعدادشان هم کم نیست در شرایط فعلی به جهت مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دچار نوعی یأس و ناامیدی شده اند و همین مساله باعث بروز بحران هویت و بحران های روحی در بین آن ها شده است.

 


وی افزود: ما برای این که بتوانیم امید را در جامعه زنده نگاه داریم باید قبل از هر چیز به فکر سامان دهی به وضع معیشتی و اقتصادی مردم باشیم و این که رویکرد مدیران و مسئولان نسبت به حل مشکلات به شکل واقع بینانه و با نظرخواهی از نخبگان علمی، فکری و فرهنگی کشور همراه باشد.


 

کد خبر 1141366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha