قرآن با روح من عجین شده است

سید‌امیرحسین میرکریمی، مهندسی شهرسازی خوانده و علاوه بر تدریس قرآن و فعالیت در فضای مجازی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است. ۷-۸ ماه است که این مسیر را به طور جدی در فضای مجازی دنبال می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: سید‌امیرحسین میرکریمی قاری جوانی است که ویدیو‌های قرائت قرانش در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است.

نمونه‌های خارجی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم، قاریانی که در فضای عمومی قرآن می‌خوانند و خیلی هم مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.« سید‌امیرحسین میرکریمی» قاری جوانی است که ویدیو‌های قرائت قرآنش در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. گفتگوی ما را بخوانید.

 

تشویق معلم

۲۷ ساله و ساکن شهر گرگان است و یک برادر بزرگتر از خود دارد، پسر‌ها صدا را از پدر به ارث برده‌اند. شاید اگر مربی قرآنش در ۱۳-۱۴ سالگی صدای او را تحسین نمی‌کرد زندگی‌اش در مسیر دیگری می‌افتد. « سید‌امیرحسین میرکریمی» تعریف می‌کند: «در کوچه مادربزرگم کلاس قرآن بود، اول راهنمایی بودم که در کلاس استاد محمدی ثبت نام کردم. همان جلسات اول استاد از صدایم تعریف کرد. همان تشویق استاد باعث شد به قرآن علاقه‌مند شدم و مسیر را با تمرین و پشتکار ادامه دادم.

هنوز یکسال نگذشته بود که در مسابقات قرآنی کشور شرکت کردم و به‌عنوان نفر دوم مسابقات کشوری معرفی شدم در ۱۵- ۱۶ سالگی از بین ۴ هزارقاری به‌عنوان نخبه قرآنی انتخاب شدم و برایمان دوره‌های تخصصی صداسازی و قرآن برگزار کردند. هر هفته پنجشنبه جمعه با اتوبوس به تهران می‌رفتم و کلاس استاد عارف حسینی شرکت کردم. در این مسیر سختی‌های زیادی متحمل شدم و بعد از آن، تدریس قرآن را شروع کردم و معلم مدرسه شدم، خدارا شکر تا الان هم در همین مسیر هم ماندم.

 

لذت زندگی قرآنی

سید‌امیرحسین مهندسی شهرسازی خوانده و علاوه بر تدریس قرآن و فعالیت در فضای مجازی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است. ۷-۸ ماه است که این مسیر را به طور جدی در فضای مجازی دنبال می‌کند. وی در پیچ اینستاگرام شعاری دارد؛ «کمکت می‌کنم به وسیله قرآن حالت همیشه خوب باشد». میرکریمی هر روز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیام در فضای مجازی از کسانی دریاف می‌کند که به واسطه پیجش به قرائت قرآن علاقه‌مند شده‌اند کسانی که قبلاً انس کمتری با قرآن داشتند؛ کریمی در این خصوص می‌گوید: خدا را شکر می‌کنم بابت این اتفاق که عاملی شدم افراد زیادی که به نوعی در این وادی نبودند جذب قرآن شوند و تفکرشان عوض شود.

وی بهترین بازخوردی که گرفته است را اینطور تعریف می‌کند: اولین بازخوردم، خانمی از کانادا به من پیام داد که ویدیو قرائت قرآن شما را در اینستاگرام دیدم آنقدر برایم جذاب بود که در تمام شبکه‌های اجتماعی که عضو بودم این ویدیو را به اشتراک گذاشتم. این موضوع برایم جالب بود که کسی از کانادا آنقدر پیگیر بود و این ویدیو توانسته بود آنقدر تأثیرگذار باشد.

 

پسر کو ندارد نشان از پدر

«سید‌امیرعلی» پسر ۳ ساله آقا‌ امیرحسین در بعضی از قرائت‌ها پدر را همراهی می‌کند. شیرینی کلامش جذابیت خاصی به ویدیو‌های قرائت قرآن می‌دهد. این قاری قرآن درمورد همراهی پسرش می‌گوید: اولین الگو کودک پدر و مادرش هستند، من و همسرم خیلی وقت‌ها برای‌امیرعلی صوت قرآن می‌گذاشتیم، معتقدم در این سن نباید به صورت مستقیم بابچه‌ها قرآن تمرین کرد، اگر خودتان در منزل قرآن بخوانید، بچه‌ها هم وقتی علاقه پدر و مادر را به قرآن ببیند و قرآن در خانه تکرار شود، ناخوداگاه از پدر و مادر تقلید می‌کنند. من هم سعی کردم اکثر اوقات در منزل قرآن بخوانم و صوت قرآن پخش کنم و همراه با شنیدن قرآن با‌ امیر علی بازی کنم.

وی با بیان اینکه شاگرد‌های خصوصی‌ام که سنشان پایین است و برای آموزش به خانه ما می‌آیند همیشه سعی می‌کنم یک ربع آخر کلاس را با آن‌ها بازی کنم، ادامه می‌دهد: بازی باعث می‌شود بچه‌ها علاقه بیشتری به معلم پیدا کنند، چراکه اگر شاگرد به معلم علاقه‌مند نشود چیزی از او یاد نمی‌گیرد. اگر دانش آموز معلم را دوست داشته باشد؛ آموزشش راحت‌تر می‌شود. برای‌امیرعلی هم همین اتفاق افتاد، سعی کردم با پسرم دوست و رفیق شوم، خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و خیلی هم بازخورد داشت، باید بگویم بسیاری از خانواده‌ها دنبال این هستند که بچه‌هایشان را کلاس قرآن بفرستند. تعداد پیام‌هایی که از من می‌پرسند چطور بچه‌هایمان را به قرآن علاقه‌مند کنیم، زیاد است. اینکه پدر و مادر بتوانند به شکل جذابی بچه را در این مسیر قرار دهند، هنر بزرگی است.


 

رفاقت باقرآن

امیرحسین میرکریمی و «محمد موسی‌زاده» تقریباً جز اولین قاریان ایرانی هستند که این سبک قرآن خواندن را در فضا مجازی پایه‌گذاری کردند و سعی در رواج این شیوه از قرائت قرآن دارند. میرکریمی از محمد موسی‌زاده به‌عنوان یکی از دوستانش نام می‌برد و می‌گوید: من هم دوست داشتم مسیر محمدآقا را ادامه دهم، نقش‌امیرعلی در این میان بسیار مهم بود و باعث جذابیت برای مردم شد. پیام‌های زیادی دارم که شما خیلی به روز هستی این برای مخاطبانم مهم هست، چون همیشه یک شکل تلاوت قرآن و قاریان را دیدند با وجود آقای موسی‌زاده و‌امیرعلی ما وسیله‌ای شدیم که راه ارتباطی قرآن را بوجود بیاوریم، رفاقتی بین مردم و قرآن بشود.

 

یک خاطره شیرین

این قاری از خاطرات شیرینش اینطور تعریف می‌کند: بعد از اینکه اولین پست قرائتم را با‌ امیرعلی را گذاشتم خیلی از پدر و مادر‌ها با بچه‌هایشان فیلم گرفتند و برایم فرستادند و هیچ چیز به این اندازه برایم شیرین نبود. من و امثال من ان شالله بتوانیم این اتفاق خوب را رقم بزنیم و خداوند کمک کند تا در این مسیر موفق باشیم و افراد بیشتری را به قرآن علاقه‌مند کنیم. اتفاق جالبی که برای این قاری قرآن اتفاق می‌افتد و بعد ازیک عمل جراحی هنگام هوش آمدن شروع به قرائت قرآن می‌کند. وی با اظهار اینکه من از اتفاقی که افتاده بود هیچ چیز یادم نمی‌آید، یکی از کادر اتاق عمل این فیلم را برای من فرستاد و برای خودم جالب بود که اولین چیزی که هنگام هوش آمدن خواندم قرآن بود، این اتفاق زیبا نشان از تأثیر آیات قرآن بر روح انسان است.

از این قاری در پاسخ به این سئوال که آیا از کسانی که تلاوت قرآن را به سبک سنتی می‌پسندند بازخورد منفی گرفتید؟ می‌گوید: آنقدر تعداد بازخورد‌های خوب زیاد است که آن تعداد اندک به چشم نمی‌آید با اینکه مهم است و باید به ایرادی که گرفته می‌شود فکر و ایرادات را مرتفع کرد. من هم باید کاری کنم که دیدگاه منتقدان را هم تغییر دهم اما درکل آنقدر بازخورد خوب زیاد است که آن تعداد اندک هم به چشم نمی‌آید البته نباید از این نکته غافل شد که اگر کسی را با قرآن می‌شناسند، باید بسیاری از اصول اخلاقی و دینی را به شدت رعایت کند. وقتی من در خانه برای فرزندم الگو هستم مطمئناً در جامعه کار سخت‌تری دارم. باید خیلی مواظب رفتار، کردار، اعمال و پوششم باشم چراکه کوچکترین خطا به چشم می‌آید. قبلاً مردم به این گستردگی در فضای مجازی حضورنداشتند اما وقتی فضاگسترده‌تر شد مراقبت‌هایش هم سخت‌تر شد.

 

کد خبر 1141486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha