کوتاهی درفرهنگ و گفتمان سازی فرزند آوری /زمینه  برای ازدواج جوانان فراهم شود

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی و گفتمان سازی فرزند آوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، گفت: برنامه ریزی فرهنگی برای فرزندآوری نیاز استان سمنان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی و گفتمان سازی فرزندآوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، گفت: در بحث خانواده و افزایش نرخ فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی انجام گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و سوق پیدا کردن به سمت فرهنگ غربی را دلیل وضعیت فعلی عنوان کردوافزود: ما در گام اول باید کم بودن جمعیت را نقص بدانیم و برای رفع آسیب رشد جمعیت، گام برداریم همچنین باید گفت در جامعه نیاز است تا ارزش گذاری به نقش مادر به خوبی ترویج پیدا کرده و تحقق یابد.

 

وی بابیان اینکه فرزند آوری مسئله‌ای مهم است اما یک شاخص فرهنگی نیز محسوب می‌شود، گفت: باید راهکار فرهنگی برای حل این مشکل اتخاذ شود و ابزارها و راهکارهای افزایش جمعیت احصا و عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه دولت و خانواده‌ها وظیفه دارند تا زمینه و بستر لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنند، افزود: جایگزین کردن حیوانات خانگی در برابر فرزندآوری، امری ناپسند است.

 

امام جمعه سمنان با تأکید براینکه تشویق به فرزند آوری باید موردتوجه باشد تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌های سرمایه‌دار تمایل به فرزند آوری ندارند.

 

وی تصریح کرد: باور غلط لزوم رفاه برای فرزندآوری در جامعه وجود دارد که با نگاه به کشورهای مختلف و سبک زندگی بسیاری از اقشار مرفه، فرزندآوری با هدف حفظ تفریحات و آزادی عمل، از بین نرفتن ظاهر و حفظ آرامش انجام نمی شود.

 

حجت الاسلام مطیعی یاد آور شد:به هر میزان که به فرهنگ غربی نزدیک شدیم از فرهنگ اسلامی فاصله گرفتیم به گونه ای که حتی در میان برخی از اقشار مذهبی جامعه توجهی به آیات قرآن مبنی بر اهمیت فرزندآوری و نعمت های آن مشاهده نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان کاهش تعداد فرزندان را در گام اول آسیب به والدین و اعضای خانواده خصوصا در دوران سالمندی یا بیماری دانست وافزود: همچنین مشکلاتی برای آینده فرزندان نیز ایجاد می کند.

کد خبر 1141515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha