مسجد بازوی تربیت اخلاقی و معنوی برای مدرسه است

بالو گفت: مسجد به عنوان یک محیط معنوی در صورتی که ظرفیت آن بدرستی شناخته و استفاده شود می‌تواند بازوی تربیت اخلاقی و معنوی برای مدرسه محسوب شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل (هر دوشنبه یک مسجد) جمعی از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای مدارس بخش میرزاکوچک شهرستان با حضور در مسجد جامع شهر گوراب‌زرمیخ، نماز مغرب و عشا را به‌صورت جماعت برگزار کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان افزود: مسجد به عنوان یک محیط معنوی در صورتی که ظرفیت آن بدرستی شناخته و استفاده شود، می‌تواند بازوی تربیت اخلاقی و معنوی برای مدرسه محسوب شود.

 

وی گفت: از این رو لازم است بین مسجد و مدرسه پیوند ساختاری و نهادی برقرار شده و این دو نهاد مهم تربیتی با کمک و یاری یکدیگر به برنامه‌ریزی و اقدام مشترک در ترویج و دعوت دانش‌آموزان به نماز بپردازند.

 

بالو تصریح کرد: مدیران و معاونین مدارس با ارتباط گیری با مساجدی که از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی مدرسه قرار دارند، دانش‌آموزان را با مساجد مأنوس کرده و باب رفت و آمد آنها را به مسجد باز کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت زنده در کانال کشوری «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در شبکه شاد نیز پخش شد و از دانش‌آموزان فعال برنامه‌های قرآنی و فرهنگی هنری مدارس تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است در راستای گسترش فرهنگ اقامه نماز جماعت و پیوند دانش‌آموزان و خانواده‌ها با مساجد، طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل، دوشنبه‌های هر هفته با حضور فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا، در نماز جماعت مغرب و عشای یکی از مساجد شهرستان صومعه‌سرا، اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1141536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha