اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان کردستان با استفاده از بسترهای آموزشی قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و توانمند‌سازی آنان با استفاده از بسترهای مناسب آموزشی و درآمدزایی ایجاد شده، قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در بازید از زندان مرکزی سنندج که در آستانه دهه مبارک فجر انجام شد، اظهار کرد: زندان مرکزی سنندج یک مجموعه فرهنگی است.

 

وی در بازدید از کارگاه‌های اشتغال و تولیدات زندانیان از کلاس‌ها و قسمت‌های مختلف زندان، با مددجویان این مرکز دیدار و گفتگو و از نزدیک از فعالیت‌های اصلاحی و آموزشی بازدید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: آنچه بنده در این بازدید مشاهده کردم بدون اغراق، نظم، پاکیزگی، ترتیب و رضایت عمومی زندانیان از وضعیت موجود بود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و توانمند‌سازی آنان با استفاده از بسترهای مناسب آموزشی و درآمد زایی ایجاد شده، قابل تحسین است.

 

نماینده ولی فقیه کردستان همچنین با قدردانی از اقدامات حمایتی و مراقبتی از زندانیان و خانواده آنان گفت: با اینکه آمار جمعیت کیفری در این مرکز به نسبت فضای در اختیار محدود است اما خوشبختانه شاهد تلاش‌های بی‌وقفه مسئولین برای تحقق اهداف و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در این مرکز هستیم.

 

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌های مناسب با مجموعه قضایی، بخشی از مشکلات زندانیان را مرتفع نمایم.

 

۱۲۰۰ نفر از زندانیان کردستان مشغول بکار هستند

 

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اصلاحی و حمایتی عنوان کرد: خوشبختانه تعامل موثر و سازنده مجموعه قضایی استان با زندان در کاهش جمعیت کیفری بسیار اثرگذار بوده است.

 

وی با اشاره به ایجاد اشتغال 83 درصدی زندانیان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 1200 نفر از زندانیان در زندان‌های استان مشغول بکار هستند.

 

مدیرکل زندان های استان کردستان اذعان داشت: در سال جاری تلاش‌های مددکاران موجب اخذ رضایت 16 شاکی از محکومان به قصاص شده است.

 

فتحی در این بازدید خواستار حمایت معنوی نماینده ولی فقیه در انتقال زندان سنندج به خارج از محدوده شهری و ایجاد یک زندان استاندارد با فضای مناسب آموزشی و بازپروری شد.

کد خبر 1141582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha