انقلاب اسلامی هرگز به کهنگی و پیری نمی رسد

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی از فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) نشات گرفته است گفت: انقلاب اسلامی با احیاء فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) هرگز به پیری و کهنگی نمی رسد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: انقلاب اسلامی، عبارت است از حرکتی بنیادین و تحولی اساسی در اوضاع و احوال سیاسی جامعه بر اساس آموزه‌های اسلامی به منظور جایگزین نمودن نظامی مبتنی بر اصول و احکام اسلامی.«اسلامی‌ بودن» فصل ممیز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌های جهان است. از این‌رو، در این انقلاب، عنصر فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انحراف در مسیر چنین انقلابی از همین راه میسر است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمید سیلاوی امام جمعه چوئبده خوزستان به شرح زیر ارایه می شود.

 

انقلاب اسلامی را چگونه  می توان تعربف کرد؟

 

در مورد ویژگی های دهه فجر 1400 باید بگویم که از آنجایی که انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری، فرهنگی است و کار فکری و فرهنگی احتیاج به اندیشه و افراد اندیشمند دارد و البته دیربازده است قطعا نیازمند زیرساخت ها و ریل گزاری است که انقلاب اسلامی نیز بر اساس  اندیشه ، فکر فرهنگی منشورسازی فرهنگی ایجاد شده است. این انقلاب و این فرهنگ تفاوت زیادی با سایر افکار، طرح ها و برنامه های انقلاب های دیگر دارد. از ویژگی های دیگر انقلاب آن است که  فرهنگ انقلاب بر اساس فرهنگ اسلام شکل گرفته است. در حقیقت فرهنگ انقلاب بر اساس فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) شکل گرفته و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران فرهنگ اسلام ناب را احیا کرد و همان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) با انقلاب اسلامی احیا شد.

 

ویژگی مهم فرهنگ انقلاب را توضیح بفرمایید؟

ویژگی مهم این فرهنگ این است که ابتدا پاسخگوی تمام خواسته های افراد است و هرگز کهنه و قدیمی نمی شود یعنی به طور مثال کمونیست در یک مقطعی مطرح شد اما پاسخگوی تمام نیازهای افراد نبود و پس از مدتی به بن بست رسید. انقلاب ها در سایر کشورها در دوران طفولیت جوانی ، افول و پیری و اضمحلال و تبدیل به ضد انقلاب قرار می گیرند اما انقلاب اسلامی این گونه نیست و هرگز به پیری و بن بست نمی رسد و همیشه به روز، نو و زنده باقی می ماند.

 

آیا انقلاب اسلامی  با توجه به ویژگی هایی که در بر دارد شامل گذشت زمان می شود؟

انقلاب اسلامی با تمام ویژگی های ناب و منحصر به فرد نیازمند بازخوانی مجدد است و مجددا افکار امام (ره) که هرگز قدیمی نمی شوند، بازخوانی شود. این افکار همان افکار نشات گرفته از قرآن و دین مبین اسلام است. امام (ره) در توضیح این موضوع تقوا را عامل نجات بشریت در پارسایی و تقوا و گرایش به توحید بیان می کنند. امام (ره) وقتی موضوع وحدت را عنوان می کنند یعنی زندگی مسالمت آمیز و امنیت برای کل بشریت به همین دلیل انقلاب و فرهنگ آن هرگز کهنه نمی شود و نیازمند بازخوانی، موشکافی برای نسل های آینده است و برای کل مردم دنیا سخنان و پندهایی بی شمار در پی دارد.

 

انقلاب اسلامی از چه راههایی در میان مردم دنیا نفوذ کرد؟

انقلاب اسلامی در طی 43 سال در تمام ادوار در حال پیشرفت بوده است و هرگز این انقلاب و اندیشه آن و سربازان آن کهنه نمی شود و پیروان آن و سربازان در خط آن هرگز در فکر کشورگشایی و درصدد زیاده خواهی نبودند و نیستند و نخواهند بود بلکه این انقلاب به این دلیل پیشرفت کرد که توانست فکرها را تسخیر کند و به جای تسخیر کشورها و سرزمین ها و مرزها قلب ها و دل ها را تسخیر کرد. این تسخیر دل و افکار به گونه ای بود که مردم در سراسر جهان از انقلاب اسلامی استقبال می کنند و درصدد هستند تا این الگو را در کشور و سرزمین خود پیاده کنند.

 

 مهمترین چالش پیش روی انقلاب اسلامی در راه ترویج آن را توضیح بفرمایید؟

مهمترین چالش در راه ترویج این الگو این است که ترفندها و حیله های دشمن با تمام توان به کار گرفته می شود و دشمن با تمام سرمایه و امکانات، ثروت و با استفاده از مطبوعات و رسانه ها در برابر انقلاب ایستاده است و درصدد تحریف این انقلاب هستند یعنی اگر زمانی جنگ بر ما تحمیل شد، دشمنان ما را جنگ طلب معرفی کردند در حال که جنگ تحمیلی از سوی دشمنان بر نظام اسلامی تحمیل شد و بیش از 50 کشور دنیا در برابر نظام اسلامی قرار گرفتند.

 

دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی از چه شیوه ای برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می کند؟

دشمنان از روز اول انقلاب تروریست را بر نظام اسلامی تحمیل کردند و درصدد ترور تمام سران و مسئولان نظام بودند و با ترورهای گوناگون در ادوار مختلف تا امروز این موضوع را ادامه دادند و هدف آنها براندازی نظام اسلامی است تا جایی که امروز نیز رییس جمهور آمریکا مستقیما دستور می دهد تا سردار سلیمانی ترور شود و فرمان ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را در یک کشور ثالث مانند عراق صادر می کند. با یک پوشش تبلیغاتی و سراسری در جهان امپریالیسم تبلیغاتی را به راه انداختند تا بتوانند برای تحریف انقلاب از آن استفاده کنند.

 

تعامل نظام اسلامی با توجه به فرهنگ انقلاب چگونه تعریف می شود؟

متاسفانه در برخی از ادوار انقلاب افرادی که خائن بودند، دامن بر این تحریف ها زدند و دست به تحریف اندیشه های ناب آلوده کردند و با تعامل دشمن داخلی و خارجی به شدت و با پیگیری های فراوان و مستمر درصدد تحریف این نظام، اندیشه ناب همچنان هستند تا بتوانند دل مردم را خالی از این فرهنگ کرده و مردم جهان را اسلام ستیز و ایران هراس کنند در حالی که شیعه و اسلام دست دوستی به سوی همگان دراز کرده و سینه خود را برای همگان گشاده کرده است و آماده به آغوش کشیدن تمام جهان برای ایجاد محبت، مودت و وحدت است تا دوستی، صلح و رفاه برای همگان فراهم شود در حالی که آنها این دست ها و این آغوش ها را رد می کنند.

 

دشمن با ایجاد تحریف و تحریم برای گسترش فقر با تحمیل جنگ تمام تلاش خود را به کار می برند تا هر کسی که طالب این انقلاب است را از راه بردارد. اگر عراقی، یمنی، جبهه مقاومت، حشد الشعبی، لبنان، بحرین و هر کس از هر جای جهان طالب این دوستی و وحدت باشد از میان راه بر می دارد و از سوی دیگر با تبلیغات گسترده مسلمانان را جنگ طلب معرفی می کنند.

 

بیانیه گام دوم انقلاب در دهه چهارم انقلاب چگونه باید مورد توجه قرار گیرد؟

منشوری که مقام معظم رهبری طبق اندیشه های امام (ره) در گام دوم مطرح کردند، خلاصه گذشته، تاریخ امروز انقلاب و آینده جهان و انقلاب را مطرح کردند و این منشور پاسخگوی نیازهای انقلاب و تمام افراد جامعه است. بیانیه گام دوم انقلاب با در نظر گرفتن تمام نیازها پاسخگوی تمام بشریت است به شرطی که بتوان با بازخوانی مجدد اندیشه های ناب امام (ره) و پیروی از رهبر انقلاب بدون انحراف و تحریف از اصول و ارزش های انقلاب، به خوبی آن را در میدان عمل تبیین کنیم.

 

کد خبر 1141593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha