نمایشگاه مجازی کتاب را به طور ویژه در برنامه کاری نمایشگاه ها قرار می دهیم

رمضانی با بیان اینکه استمرار نمایشگاه مجازی کتاب بستگی به این دارد که بتوانیم مجموعه بهره هایی که دارد را کامل کنیم، گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه ما را مجاب می کند که آنرا به طور ویژه در برنامه کاری نمایشگاه های کشور قرار دهیم.

«علی رمضانی» در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب این رویداد فرهنگی استمرار خواهد داشت یا خیر به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: استمرار نمایشگاه مجازی کتاب بستگی به این دارد که بتوانیم مجموعه بهره هایی که نمایشگاه مجازی دارد را کامل کنیم. به نظرم استقبالی که مردم از نمایشگاه مجازی کتاب داشتند، حتما ما را مجاب می کند که این موضوع را به طور ویژه در برنامه کاری نمایشگاه های کشور قرار دهیم.

 

رییس نمایشگاه مجازی کتاب در مورد هزینه ارسال کتاب ها در نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت: ناشران هزینه بسته بندی کتاب ها را در این نمایشگاه تقبل می کنند و خریداران به طور رایگان کتاب ها را دریافت می کنند. تمامی هزینه ارسال کتاب ها در این نمایشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران و حامیان مالی تامین شده است. اگر خریداران با مسئله ای در این زمینه مواجه شدند به مرکز پاسخ گویی نمایشگاه اطلاع دهند. چه ناشرانی که عضو سامانه پست کتاب هستند و چه ناشرانی که ارسال توسط ناشر را انتخاب کردند نباید هیچ گونه هزینه ای از خریدار دریافت کنند.

 

وی تصریح کرد: هزینه ارسال کتاب های زیر 50 هزار تومان را ما پرداخت می کنیم و ناشر هیچ هزینه ای نمی پردازد. این را برای کمک به ناشران عزیزی در نظر گرفتیم که رعایت حال مصرف کننده را می کنند و کتاب های خود را با قیمت منصفانه تری عرضه می کنند. به نظر می رسد حجم محصولاتی که در این دسته به دست ما رسیده است، نشان از استقبال ناشران از این موضوع دارد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب موضوع ناشر بزرگ و کوچک نداریم، عنوان کرد: هر ناشری اثر قابل عرضه داشته باشد با توجه به تعداد سالی که در نظر گرفته شده می تواند در این نمایشگاه شرکت کند. ناشران می توانند آثار 10 سال گذشته خود را در نمایشگاه مجازی کتاب ارایه دهند. در حقیقت در نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برابر برای همه ناشران و همین طور خریداران فراهم شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:در نمایشگاه مجازی کتاب غرفه کوچک و بزرگ، جلو و عقب، راهروی کوچک و بزرگ نداریم. همه ناشران به طور برابر در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت می کنند و می توانند کتاب های خود را به مردم ارایه دهند. از طرفی مردم در سراسر نقاط کشور بدون صرف هزینه رفت و آمد می توانند کتاب های خود را سفارش دهند.

 

رمضانی پستچیان را همیار کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب دانست و افزود: همکاران پستچی در نمایشگاه مجازی کتاب شیرینی نهایی را به ذائقه مخاطب می رسانند. انشاءالله به خوبی اعتبار ویژه ای که فراهم شده به عنوان همیار کتاب ارتقا یابد.

 

رییس نمایشگاه مجازی کتاب با اشاره به افزایش تعداد ناشران شرکت کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: تعداد عناوین کتاب ارایه شده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب نسبت به دور قبلی افزایش داشته است. این موضوع یک امید و انگیزه بین ناشران ایجاد شده است که مجموعه منشورات کشور تعداد عناوینش نسبت به پارسال 20 درصد رشد داشته است. این نشان می دهد که ناشران واکنش مثبتی نسبت به نمایشگاه مجازی کتاب داشته اند.

 

 

کد خبر 1141708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha