صنعتی سازی مسکن در خراسان جنوبی باید فرهنگ سازی شود

عباس زاده گفت: نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای استفاده از توان مهندسین استان در صنعتی سازی مسکن و فرهنگ سازی این امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده» شامگاه(6 بهمن) در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام مهندسی جزو سازمان های قوی و خوب کشور است، اظهار داشت: ضرورت ساخت و سازهای قانونمند و درست در قالب مقررات ملی ساختمان از وظایف سازمان نظام مهندسی است.

 

وی با بیان اینکه رعایت ضوابط و مقررات ملی مسکن و شهرسازی در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها بهتر رعایت شده است، گفت: نقش آفرینی بیش از پیش سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن مورد انتظار است.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن 40 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی ساخته می شود، افزود: از این تعداد 22 هزار واحد در شهرها و 18 هزار واحد در روستاها خواهد بود.

 

عباس زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت مسکن ملی در استان، گفت: یکی از موضوعاتی که در این خصوص مورد تاکید و توجه قرار خواهد داشت، موضوع صنعتی سازی مسکن است.

 

وی این را هم گفت که خراسان جنوبی آمادگی دارد با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان، صنعتی سازی ساختمان را در طرح نهضت ملی مسکن اجرایی کند و به الگو و نمونه ای برای کشور تبدیل شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: مقاومت بیشتر در مواجه با حوادث، هزینه تمام شده کمتر و زمان کمتر از مزایای صنعتی سازی ساختمان است که باید فرهنگ سازی شود.

 

عباس زاده گفت: نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای استفاده از توان مهندسین استان در صنعتی سازی مسکن و فرهنگ سازی این امر است که در این زمینه سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی باید قوی پای کار باشد تا حداقل یک سوم ظرفیت نظام مهندسی برای صنعتی سازی مسکن در استان بکارگیری شود.

 

 

 

 

کد خبر 1141725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha