زمینه تأمین و نظارت بر بازار کالاهای اساسی مهیا شود

شفیعیان تأمین و نظارت بر بازار کالاهای اساسی، تثبیت بازار و قیمت ها و تدابیر و تمهیدات لازم در زمینه تأمین اقلام اساسی را از مباحثی دانست که باید نسبت به آن اهتمام ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (پنجشنبه ۷ بهمن) در جلسه کمیته امنیت غذایی شهرستان جهرم، حفظ سلامت مردم را از مهمترین مقوله های مورد توجه کمیته امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: در تعریف امنیت غذایی، دسترسی به غذای سالم برای یک زندگی شاداب آمده است.

 

فرماندار ویژه جهرم نظارت مستمر کارشناسان از مراکز مرتبط با تولید محصولات غذایی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت امور قرار دارد و در این راه هر گونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ نهادی قابل قبول نیست.

 

وی تاکید کرد: باید در ابعاد مختلف موضوعات مرتبط با کمیته امنیت غذایی بررسی شود و این بدان معناست که باید چند دستگاه با همفکری بتوانند مشکلات را حل کنند.

 

شفیعیان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و مصرف گوشت قرمز و سفید، لبنیات و محصولات زراعی در سطح شهرستان از سوی دستگاه های متولی در جلسه آتی کمیته امنیت غذایی شد و ضمن اشاره به ضرورت تأمین سایر اقلام ضروری مصرف خانوارها، بر ضرورت نظارت مستمر بر این حوزه تأکید کرد.

 

وی در خصوص موضوعات مرتبط با کشتارگاه گوشت نیز بیان کرد: یک کمیته اجرایی به دبیری دامپزشکی و عضویت جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، شهرداری ، شورای شهر و محیط زیست زیر نظر فرمانداری تشکیل و مشکلات مربوط به این حوزه، بررسی و بر حسب وظایف ذاتی، شرح وظایف مشخص شد لذا مقتضی است اقدامات لازم طبق تصمیمات اتخاذ شده در اسرع وقت توسط ادارات مربوطه بعمل آید.

 

فرماندار ویژه جهرم در پایان اظهار کرد: تأمین و نظارت بر بازار کالاهای اساسی، تثبیت بازار و قیمت ها و تدابیر و تمهیدات لازم در زمینه تأمین مرغ، تخم مرغ، میوه شب عید، لبنیات و سایر اقلام اساسی از مباحثی است که باید در جهرم مد نظر قرار بگیرد.

کد خبر 1141793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha