فراگیر شدن آموزش های فنی و حرفه ای به برکت جمهوری اسلامی

آیت الله عبادی گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی، آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۷ بهمن) در دیدار مدیرکل و معاونین و جمعی از روسای ستادی اداره کل فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: شغل ما منافاتی با قصد قربت الهی ندارد و حسن کار و دلسوزی شما عبادت است و این مسئله در کنار هزاران مسئله ای که لطف خدا شامل حال جامعه ما شده، هست اما شاید ما توجه کافی نداشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسانی که سن آنان اقتضا می کنند می دانند که حدود هشتاد سال قبل فراگیری فن و حرفه بسیار هزینه داشت، تصریح کرد: یکی از راه های فراگیری حرفه این بود که سالها شاگردی فلان صنعتگر شود و از سویی به دلیل وابستگی دولت به بیگانه به صورت کلی حرفه باید در حدی یاد می‌گرفتند که منافع اربابان بیرونی کم نشود و به اصطلاح حالت مونتاژگری و بازار گرم‌کن بیگانگان باشند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بعضی جاها با شدت با فراگیری حرفه و فن برخورد می شد، گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی میلیاردها امکانات با متخصین فن و همه مقدمات به دنبال مردم برای آموزش حرفه و فن می روند و در ظرف چند روز افراد حرفه ای برای ایجاد اشتغال یاد می گیرند و این ها نعمت است.

 

وی با تأکید بر اهمیت و ارزش آموزش های فنی و حرفه ای، افزود: متاسفانه به خاطر بسیاری ناسپاسی‌ها و بدتر از آن دگراندیشی، در کشور شرایطی را فراهم کردند که بسیاری مشکلات به خاطر همان افکار اشتباه پیش آمد، اکنون شرایط مساعد شده و امیدواریم که مسئله اشتغال جوانان و به لازمه آن مسائل ازدواج و فرزندآوری و باقی مسائل وابسته به آن حل شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید همه از فرصت روی کار آمدن دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه پای در رکاب به نفع مردم استفاده کنید و امور را آنچنان که شایسته است انجام دهید.

کد خبر 1141849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha