ناوگان رو رو در دریای خزر ایجاد می شود

صفایی از تلاش دولت برای اتصال مجتمع بندری انزلی به ریل سراسری خبر داد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه خود کمک می‌کند ناوگان رو رو در دریای خزر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «علی اکبر صفایی» امروز (پنج‌شنبه، ۷بهمن) در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه تلاش داریم با اتخاذ سیاست در ارتباط با کشورهای همسایه تبادل تجاری را افزایش دهیم گفت: دریای خزر بستر مناسبی برای تبادل تجاری با کشورهای همسایه است و دولت و وزیر راه سفرهای خوبی به این کشورها داشتند و امیدواریم با رونق تجاری و افزایش عملیات تخلیه و بارگیری اشتغال در انزلی افزایش یابد.

 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه اظهارداشت: نوسازی و ارتقا تجهیزات بندری و دریایی در حال بررسی است. با بررسی نوع تجهیزات مورد نیاز درخصوص استفاده از توان بخش خصوصی در این حوزه رایزنی‌ها انجام می‌شود.

 

به گفته وی آنچه در دریای خزر به خصوص در بنادر کشور در خصوص افزایش توان ناوگان خزر وجود دارد این مقوله است که بخش خصوصی متقاعد شود در زمینه کشتی‌های رو رو فعالانه حضور پیدا کند.

 

صفایی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه خود کمک می‌کند ناوگان رو رو در دریای خزر ایجاد شود تصریح کرد: با ورود ناوگان کانتیتری و رورو بستر مناسبی برای حمل کالا با کامیون به صورت کانتینری و یا کانتینر یخچال دار ایجاد می‌شود تا کالا بارگیری و به مقصد نهایی خود برسد.

 

وی اولویت سازمان بنادر با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده را رونق عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور دانست و تاکید کرد: در سفر ریاست جمهور به کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله همسایگان شمال شرقی و غرب دریای خزر ارتباطات مناسبی برقرار شد و می‌کوشیم با ایجاد رونق اقتصادی و تبادل تجاری رونق را در بنادر کشور افزایش دهیم. 

 

صفایی خاطرنشان کرد: در این راستا اقداماتی برای افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی به صورت سیلو در دست انجام است که در آینده نزدیک ظرفیت‌های سیلوی مجتمع بندری به ۲۰۰ هزار تن می‌رسد و بستر برای ورود کالاهای اساسی به شمال کشور فراهم می‌شود.

 

صفایی یکی از سیاست‌های دولت را استفاده بیشتر و بهینه‌تر از ریل عنوان کرد و افزود: به علت مزیت‌های فراوان بندرانزلی که از بنادر تاریخی و پرسابقه کشور است، می‌کوشیم سهم خوبی در تجارت خارجی کشور به‌ویژه در شمال کشور داشته باشیم.

 

صفایی از تلاش دولت برای اتصال مجتمع بندری انزلی به ریل سراسری خبر داد و افزود: افزایش ناوگان در حوزه‌های کشتی‌های رو‌رو شرایط مناسبی برای حمل نقل کانتیتری، ترکیبی و چند وجهی ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و اسکله‌های خوبی که در مجتمع بندری انزلی وجود دارد خاطرنشان ساخت: در حوزه صادرات اقدامات خوبی انجام شده و اکنون آهن آلات و میلگرد از این بندر صادر می‌شود این درحالیست که در گذشته از مجتمع بندری انزلی آهن آلات وارد می‌شد قطعا این یک خبر خوب برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 1141852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha