طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مظاهری از برگزاری طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در مساجد مرکز استان و شهرستان ها خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت اعضای کانون های فرهنگی هنری در مساجد محوری شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (پنج شنبه ۷ بهمن) در جلسه کمیته مساجد ستاد بزرگداشت چهل و سومين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی که با حضور مساجد محوری مرکز استان در سالن جلسات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد فجر انقلاب اسلامی با رویکرد مردمی شدن جشن های فجر انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفته است.

 

مسئول کمیته مساجد چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، پتانسیل و ظرفیت مساجد استان را فرصت تحقق این جشن ها توسط مردم دانست و افزود: جشن های محله ای در کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر پیش بینی شده که در ۴۳ مسجد منتخب با محوریت کمیته مساجد برگزار می شود.

 

وی، به برگزاری طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این طرح به همت ستادهای مردمی مساجد محوری شهرکرد برگزار می شود.

 

مظاهری تصریح کرد: طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» امسال با حضور سخنرانان استانی و با اجرای سرودهای انقلابی، تجلیل از فعالان مسجد، خاطره گویی، شعرخوانی شاعران آیینی استان و پیشکسوتان انقلاب برگزار می شود.

 

مظاهری در ادامه یادآور شد: مسجد فاطمه الزهرا (س)، مسجد امام رضا (ع)، مسجد امام سجاد (ع)، مسجد امام علی (ع)، مسجد النبی (ص)، مسجد الرضا (ع)، مسجد امام حسن (ع)، مسجد جامع و حسینیه اعظم شهرکرد از مساجدی محوری هستند که طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در این مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» با عنوان تبیین مبانی، ثمرات و نتایج گام دوم انقلاب در مساجد محوری شهرکرد برگزار می شود.

 

وی اذعان داشت: لازم است با برنامه‌ریزی، محتواسازی، بهره‌گیری از فضای مجازی و حقیقی و ظرفیت‌های رسانه‌ای پایبندی عموم مردم به ارزش ‌های انقلاب اسلامی به ‌گونه‌ای متفاوت به نمایش گذاشته شود و باید به شکلی هوشمندانه و هنرمندانه و با الهام گرفتن از فضای عمومی جامعه، امکانات موجود در فضای مجازی را برای معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار گرفت.

 

مظاهری، بر برجسته‌سازی اقدامات نظام جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته تاکید کرد و گفت: بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی نشانگر شاخصه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه است و فضاسازی محیطی در این مناسبت‌ها به ویژه ایام الله دهه مبارک فجر نقش مهمی در پررنگ نمودن این شاخصه‌ها و ارزش‌ها دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

 

خاطرنشان می شود: در این نشست مدیران و نمایندگان مساجد محوری دعوت شده به جلسه به بیان پیشنهادات و بخشی از برنامه های مسجد خود با محور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری پرداختند.

 

کد خبر 1141861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha