تحقق تمدن نوین اسلامی وابسته به حضور مردم در نقش های مختلف فرهنگی اجتماعی است

امیدیان با اشاره به اهمیت احصاء نیازهای هر محله متناسب با ضرورت های فرهنگی و اجتماعی آنان گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی وابسته به حضور مردم در نقش های مختلف فرهنگی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسین امیدیان» با حضور در نخستین رویداد قیام که پنجشنبه ۷ بهمن در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد گفت: تمدن نوین اسلامی به واسطه حضور مردم محقق می شود. 

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در استان البرز افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی حتما راهکارهایی نیاز دارد، آنچنان که رهبر انقلاب نیز برای این موضوع راهکارهایی را مشخص می کند که می فرمایند: این نه کار من است نه کار دولت بلکه کار حلقه های میانی است.

 

وی افزود: در همین راستا مهمترین راهکاری که در این خصوص در نظر گرفته شد کوچک کردن جغرافیا بود که از این طریق بتوان هم ظرفیت ها را بهتر شناخت و هم اینکه نیازها را احصا کرد.

 

این فعال فرهنگی ادامه داد: در محلات کسانی که نیازها را بتوانند بفهمند و مورد اعتماد جریان مردمی باشد به فعالیت های مختلف با محوریت رفع و حل نیازهای مردمی فعالیت دارند.

 

امیدیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در سال های گذشته از دست رفته است اظهار داشت: تقریبا همه آحاد مردم نشسته اند که مجموعه ای از بیرون بیاد و کار انجام دهد که در عرصه فرهنگی اجتماعی این موضوع تهدید جدی است.

 

وی ادامه داد: بازگرداندن این نقش به مردم، که خودشان هم آماده اند، باید صورت گیرد. نیازمندهای این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد.

 

فعالیت هشت کارگروه در ۲۵ محله سطح استان البرز با رویکرد فرهنگی و اجتماعی 

 

امیدیان گفت: در رویداد قیام بنا بر این است که این موضوعات مورد توجه قرار گیرد. که متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از فرصت ها را به خاطر منتظر ماندن این که دستگاه های دولتی این کار را انجام دهند، از دست داده ایم.

 

حسین امیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت هایی که در این حوزه انجام شده است اظهار داشت: مسیر پیش روی ما راه مفصلی است، که می بایست در تمامی محلات استان البرز و در بیش از 20 موضوع مختلف که احصا شده و در حوزه کاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیش بینی شده است، می بایست فعالیت کرد. 

 

وی ادامه داد: طی سال جاری ۲۵ محله در استان البرز با هشت کارگروه انجام شده است و یکی از ماموریت ها در سال آینده این است که هم کارگروه ها باید تکمیل شود و هم در تمامی محلات استان بتوانیم فعالیت های خود را انجام دهیم.

 

در نخستین رویداد فرهنگی قیام، بیش از۲۳۰ سرشاخه فعالان فرهنگی استان موضوعات فرهنگی اجتماعی محله خود را با محوریت تربیت، ایثارگران، بانوان، سلامت و تغذیه و گردشگری مورد بررسی قرار می دهند.

کد خبر 1141929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha