جشنواره هنرهای تجسمی ۱۵ تا ۲۲ بهمن در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی برگزار می شود

خلیلی گفت: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در مشهد و ۱۳ شهرستان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « غلامرضا خلیلی» امروز پنج شنبه (7 بهمن) در نشست خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی که با حضور اصحاب رسانه در موسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد؛ بیان کرد: بعد از سالها مشهد میزبان جشنواره هنرهای تجسمی آن هم به صورت متفاوت در برگزاری آن خواهد بود.

 

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی افزود: هر ساله این جشنواره به گونه ای برگزار می شده که تعداد 10 نفر از هنرمندان مشهدی در یک رشته خاص مانند نقاشی اسامی آنها به جشنواره ارسال می شده، از این افراد تجلیل می شده و در نهایت نمایشگاهی از آثار این افراد در نگارخانه برگزار می شده است.

 

وی گفت: اما امسال با همکاری معاونت هنری استان این جشنواره تمرکز آن از مشهد برداشته شده و در 13 شهرستان استان از جمله درگز، قوچان، سرخس، تربت جام، فریمان، خواف، رشتخوار تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار برگزار می شود و از حالت کاملا فرمایشی خارج می شود و به یک جشنواره دغدغه مند با خروجی بالا تبدیل شده است.

 

خلیلی با بیان اینکه این جشنواره از  ۱۵ تا ۳۰ بهمن در  تمام کشور و همزمان در مراکز استان ها برگزار می شود؛ تصریح کرد: جشنواره فجر در همه حوزه ها برگزار  می شود، در حوزه سینما و موسیقی ۳۲ جشنواره در کشور برگزار می شود و برگزاری چنین جشنواره ای ضروری بوده است.

 

وی با اشاره به همکاری دستگاهها و نهادهای مختلف در برگزاری این جشنواره گفت: موزه مرکزی آستان قدس رضوی آثار استاد هنرمند قدیر صباغیان و موزه بزرگ خراسان کوهسنگی گرایش های مختلف هنری را به صورت تجمیعی به نمایش خواهد گذاشت و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بخش عکس و کاریکاتور ما را پوشش می دهند. دانشگاه فردوس نیز یکی از مراکزی است که با همکاری خواهد کرد.

 

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره استانی ورک شاپ هایی برگزار می شود؛ افزود: ما یک رویدادی که سطحی برگزار می شد را به یک رویداد  ملی تبدیل کردیم تا از این طریق تمام پتاسیل استان به کشور شناسانده شود.

 

وی بیان کرد: در طول برگزاری جشنواره اساتید و هنرمندان هر شهری میهمان شهر دیگری خواهند بود تا با آثار و هنرمندان شهر دیگر آشنا شوند.

 

خلیلی با بیان اینکه جمعه 15 بهمن مراسم افتتاحیه در مشهد برگزار می شود؛ افزود: افراد موضوع جشنواره در بخش کشوری به صورت آزاد می باشد اما در بخش استانی بخش ویژه قهرمان پروری با موضوع سردار سلیمانی نیز افزوده شده است و هنرمندان در 10 گرایش هنری نقاشی، گرافیک، تصویر سازی، خوشنویسی، هنرهای حجمی، هنرهای مفهومی، پوستر ، سرامیک، کاریکاتور و عکس آثار خود را به نمایش می گذارند.

 

وی اظهار کرد: تاکنون از کل استان ۳۵۰ اثر به جشنواره استانی ارسال شده است که ما از هر شهر سه نفر و از مشهد در هر گرایش سه برگزیده خواهیم داشت.

 

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی در خراسان رضوی با هدف تمرکز زدایی از مرکز برگزار می شودغ افزود: برای سوق دادن جشنواره به سمت شهرستان های استان و برنامه های اجرا شده بودجه ای دریافت نکرده ایم.

 

کد خبر 1141931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha