از بیان طرح مشکلات بیکاری و بحران آب ‌‌خوزستان تا حذف دژ خاکی اروند

محفوظی از بیان طرح مشکلات بیکاری و بحران آب ‌‌خوزستان تا حذف دژ خاکی اروند و حل مشکلات تیم صنعت‌ نفت آبادان در دیدار نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهوری خبر داد.

«سید مجتبی محفوظی» عصر امروز (پنج شنبه ۷ بهمن) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به نشست صبح امروز مجمع نمایندگان استان‌ های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان با رئیس‌جمهوری که در سالن جلسات هیات دولت و با حضور استانداران این سه استان برگزار شد اظهار کرد: مجموعه مشکلات از بیکاری و بحران گرفته تا حذف دژ خاکی اروند باقی مانده از دوران جنگ و پشتیبانی تیم صنعت نفت آبادان در این نشست با رئیس دولت مطرح شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نشست مجمع نمایندگان استان‌ها با رئیس‌جمهور را فرصتی ارزشمند برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات اساسی در حوزه انتخابیه هر یک از نمایندگان دانست و افزود: نمایندگان مجلس در این نشست به بیان مشکلات استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و ضمن تشریح مشکلات استانی، پیشنهاداتی را هم مطرح کردند و خواستار توجه ویژه به منابع درآمدی شدند.

 

وی با اشاره به اظهارات خود در این نشست در زمینه درآمدهای استانی به نا ترازی توزیع بودجه تصریح کرد: البته همین موضوع در اظهارات سایر نمایندگان هم وجود داشت، دیدارهای رئیس‌ جمهور با مجامع استانی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و نشان‌ دهنده عزم جدی و ویژه رئیس دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم در سطح کشور و حضور میدانی ایشان به منظور شنیدن نقطه نظرات جامعه است.

 

محفوظی اضافه کرد: انتظار می رود رئیس‌ جمهور، در عمل به خروج خوزستان و آبادان و خرمشهر از جنگ‌ زدگی اقدام مؤثر صورت دهند، چراکه این اقدام عملی هم مردم‌داری و هم ولایت‌مداری است.

 

وی روشن‌ ترین مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان در گام دوم انقلاب را ارتقای نمره‌ عدالت خواند و بیان کرد: رهبر انقلاب این مسئله را نقیصه گام اول انقلاب دانستند و خواستار شدند این امر توسط دولت و مجلس انقلابی رفع شود.

 

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی خوزستان را زخم خورده عدالت پراکنی شعاری در گام اول انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: این مهم تا جایی است که رهبری اذعان می کنند نمی‌توان ابراز نارضایتی‌های مردمی که طلایه‌دار مقاومت، خون و حماسه بودند را ملامت کرد.

 

وی نرخ بیکاری بالا در خوزستان را از دیگر موارد مطرح شده با رئیس جمهور عنوان کرد و ادامه داد: با وجود ظرفیت‌ های عظیم اقتصادی کلان و خرد در خوزستان مسئله نرخ بالای بیکاری در این استان قابل قبول نیست؛ جنس این بیکاری با بیکاری سراسر کشور هم از لحاظ کمیت و هم در کیفیت متفاوت است، لذا این جنس از بیکاری با ظرفیت‌های بی‌بدیل شغلی متوافر در خوزستان ناهمگون بوده و صرفاً از سوء مدیریت سهوی و عمدی حکایت دارد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: این زیبنده دولت و حاکمیت نیست که نماینده مجلس، مخاطب کلامش رئیس شورای عالی امنیت ملی باشد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ به نمایندگی از مردم، از خاکریز باقی‌مانده از دورات جنگ و ضرورت حذف آن سخن بگوید؛ ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس اذعان شفاهی و کتبی داد که استمرار وجود دژ خاکی اروند ضرورت و توجیه منطقی ندارد و باید حذف شود، اما در عین حال می‌گویند بروید و خودتان با بودجه استانی و شهرستانی حذف کنید.

 

وی با بیان اینکه این عملیات کلان هزینه‌ بردار بوده و از عهده استان بدون حمایت ملی بر نمی‌آید چه رسد به شهرستان اذعان کرد: آبادان و خرمشهر، ملی‌ شهر هستند و متعلق به کل کشور اما همچنان جنگ‌ زده اند، برای خروج از جنگ‌ زدگی این دو شهر ملی، نیازمند عزم و بودجه ملی در گام دوم انقلاب است.

 

محفوظی همچنین ضرورت لایروبی فرآیندی کارون، اروندرود و بهمنشیر را از دیگر مطالبات نمایندگان از رئیس‌جمهور برشمرد و ابراز کرد: بر اساس اسناد متقن و دلایل محکم، وزارت نیرو با اتخاذ و اصرار بر تصمیمات بی‌تدبیرانه، در پی مرگ دائمی رودخانه بهمنشیر به‌ عنوان زیباترین رود ایران است و مرگ بهمنشیر یعنی پایان حیات امت و نخیلات و محصولات در آبادان و خرمشهر.

 

وی بر اهمیت و جایگاه فوتبال در آبادان و خوزستان تاکید کرد و خطاب به رئیس‌جمهور گفت: قابل قبول نیست اولین و بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در آبادان باشد، آلایندگی و پیامدهای مخرب زیست‌ محیطی آن را آبادان و خرمشهر تحمل کنند، اما وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش از تامین بودجه این باشگاه ریشه‌دار و تیم فوتبال ممتاز آن، سر باز بزنند.

 

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اذعان کرد: در فرآیند لجبازی وزارت نفت و مجموعه تابعه این وزارتخانه برای تامين بودجه باشگاه صنعت نفت کار به جایی رسید که درخواست داده شد، به دلیل عدم پیش‌ بینی اعتبار تخصصی در بودجه سالانه شرکت، برای اجرای این مهم با اعمال ماده ۳۱ مقررات مالی الحاقی، موافقتنامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه منعقد شود و این یعنی مرگ تدبیر و مدیریت در مجموعه عظیم صنعت نفت.

 

وی با بیان اینکه در این نشست پروژه‌های دارای اولویت برای استان‌ از سوی ننایندگان به دولت معرفی شد تاکید کرد: رئیس دولت ضمن اینکه به مطالب ما پاسخ دادند، اقدامات خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مالی تبیین و اعلام کردند که به زودی دستاورد این اقدامات به مردم گزارش خواهد شد؛ رئیس‌جمهوری برای همه مشکلات و چالش‌های مطروحه در این نشست مشترک دستور داد که با قید فوریت نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود و نتیجه امر به اطلاع وی و نمایندگان برسد.

 

کد خبر 1141955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha